راهنمای دریافت استاندارد ایزو 22301

استاندارد ایزو 22301

استاندارد ایزو 22301 ویرایش 2019 مربوط به سیستم مدیریت تداوم مشاغل ویژه تمامی شرکت ها که جهت پیشرفت هرچه بیشتر تهدیدات موجود در پروسه کاری خود را شناسایی و اولویت بندی می کند. در واقع آخرین ورژن این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریتی را برای محافظت در برابر، کاهش احتمال و تضمین بازیابی کسب و کار شما از حوادث مخرب مشخص می کند.

آخرین ویرایش ایزو 22301 در سال 2019 منتشر شده است، استاندارد بین المللی مشهور برای مدیریت تداوم کسب و کار (BCM) به روز شده است. درباره ایزو 22301:2019 و آنچه سازمان شما باید برای انتقال آن باید انجام دهد بیشتر بیاموزید.

آیا به دنبال استانداردهای بین المللی هستید؟ آیا نیاز به دسترسی به چندین استاندارد، در بخش ها و دفاتر مختلف دارید؟

اگر چنین است، به دنبال اخذ استاندارد ایزو 22301 باشید زیرا یک ابزار ساده است که به عنوان سیستم مدیریت استانداردهای شما عمل می کند.

استاندارد ایزو 22301

استاندارد ایزو 22301 چیست:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ایزو 22301 استاندارد بین المللی برای مدیریت تداوم کسب و کار (BCM) است. این یک چارچوب عملی برای راه اندازی و مدیریت یک سیستم مدیریت تداوم کسب و کار موثر ارائه می دهد که هدف آن محافظت از یک سازمان در برابر طیف گسترده ای از تهدیدها و اختلالات بالقوه است. مطالعات نشان می دهد که تقریباً از هر 5 کسب و کار، 1 کسب و کار هر سال دچار اختلال بزرگی می شود.
اگر نیاز دارید به ذینفعان نشان دهید که سازمان شما می تواند به سرعت بر اختلالات عملیاتی برای ارائه خدمات مستمر و مؤثر غلبه کند، این استاندارد برای سازمان شما مناسب است.سخت یک سیستم مدیریت تایید شده روند را تسریع کرده و تضمین می کند که ما می توانیم آنچه را که مشتریان خود نیاز دارند ارائه دهیم: یک سرویس بدون وقفه.

این مقاله را حتما بخوانید:  چگونه ایزو برای کارخانه دریافت کنیم؟

ایزو 22301 شاهد افزایش 82.9 درصدی گواهینامه های جهانی در سال 2020 بوده است که نشان دهنده رشد و اهمیت گواهینامه معتبر ایزو در زمان های اخیر است. ( آمار مستقیم از جدیدترین بررسی ISO).

آیا به دنبال پیاده سازی سیستم مدیریت استاندارد ایزو 22301 هستید؟ مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ نگاهی به راهنمای پیاده سازی ایزو 22301 ما در اینجا بیاندازید.

مزایای استاندارد ایزو 22301 مدیریت تداوم کسب و کار چیست:

فرصت های جدیدی را برای کسب و کار خود باز کنید و الزامات زنجیره تامین را با صدور گواهینامه ایزو 22301 برآورده کنید. انتظارات انعطاف پذیری سازمانی را برآورده و ثابت کنید که بهترین روش تداوم کسب و کار را سرلوحه کاری قرار داده اید. اجازه دهید شما را از طریق استقرار ایزو 22301 راهنمایی کنیم زیرا کسب و کار شما برای بقای خود در صورت بروز حادثه مجهز می شود.

  • تهدیدهای فعلی و آینده برای کسب و کار خود را شناسایی و مدیریت کنید
  • یک رویکرد پیشگیرانه برای به حداقل رساندن تأثیر حوادث اتخاذ کنید
  • عملکردهای حیاتی را در مواقع بحرانی فعال نگه دارید
  • زمان خرابی را در هنگام حوادث به حداقل برسانید و زمان بازیابی را بهبود بخشید
  • نسبت به مشتریان، تامین کنندگان و درخواست های مناقصه انعطاف پذیری نشان دهید

حال می پردازیم به اینکه استاندارد 22301 چگونه کمک می کند؟

  1. باید طرف های ذینفعی را که تحت تأثیر این تجارت قرار گرفته اند در نظر بگیرید. سیستم مدیریت تداوم (BCMS) و الزامات و برنامه آنها چگونه و چه زمانی با آنها در هنگام وقوع حادثه ارتباط برقرار خواهید کرد.
  2. باید بازه های زمانی قابل قبولی برای از سرگیری فعالیت ها تعریف کنید شما و تامین کنندگان شما
  3. از شما می خواهد که برنامه های خود را آزمایش کنید، با همفکری شرکتای خود آن را واقعی کنید. نه فقط یک تمرین مبتنی بر کاغذ شما باید نقش خود را در محیط گسترده تر و زنجیره تامین را درک کرده، بنابراین می توانید اختلالات احتمالی را شناسایی و به طور موثر مدیریت کنید.
    استاندارد ایزو 22301
این مقاله را حتما بخوانید:  گرفتن مدرک بین المللی فنگ شویی

نحوه دریافت گواهینامه ایزو 22301

ما فرآیند صدور گواهینامه را ساده می کنیم. پس از دریافت درخواست شما، یک مدیر مشتری منصوب می کنیم که شما و کسب و کارتان را در مراحل زیر راهنمایی می کند.

  • تجزیه و تحلیل کسب و کار

این یک سرویس اختیاری است که در آن نگاهی دقیق‌تر به سیستم مدیریت تداوم کسب‌ وکار موجود شما می‌اندازیم و آن را با الزامات ایزو 22301 مقایسه می‌کنیم. این به شناسایی مناطقی که نیاز به کار بیشتری دارند قبل از انجام ارزیابی رسمی کمک می‌کند و در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند.

  • ارزیابی رسمی

این در دو مرحله اتفاق می افتد. ابتدا سیستم مدیریت تداوم کسب و کار فعلی شما را با چک لیست ایزو 22301 بررسی می کنیم. ما جزئیات یافته های خود را از طریق پورتال ها با شما در میان می گذاریم تا اگر شکاف هایی پیدا کردیم، بتوانید آنها را ببندید. در مرحله بعد، اگر همه الزامات وجود داشته باشد، ما اجرای رویه‌ها و کنترل‌ها را در سازمان شما ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم که آن‌ها همانطور که برای صدور گواهینامه ایزو 22301 لازم است کارآمد هستند.

با ما آموزش ببینید و گواهینامه ایزو 22301 را دریافت کنید. ما از تکنیک های یادگیری تسریع شده استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که استاندارد ایزو 22301 را به طور کامل درک می کنید. و در نهایت ما یادگیری شما را با ترکیبی از آموزش کلاسی، کارگاه ها و جلسات تعاملی در چارچوب قرار می دهیم. اگر به دنبال روندی برای دریافت مشاوره رایگان هستید با شماره های زیر تماس بگیرید.

این مقاله را حتما بخوانید:  مستندات ایزو کنترل کيفيت و تضمين کيفيت

 

رای دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس بگیرید