چگونه ایزو برای کارخانه دریافت کنیم؟

ایزو برای کارخانه

یکی از مهمترین دغدغه های مدیران کارخانه ها، فارغ از نوع تولید و خدمات ارائه شده این است که چگونه ایزو برای کارخانه دریافت کنیم؟ آیا شرایط خاصی وجود دارد؟ چگونه مشاوره ایزو دریافت کنیم؟

مطمئنا شما به دنبال این هستید که هر کارخانه ای مطابق با شرایط و مقررات و حتی تولیدی که انجام می دهد چه استانداردی را می تواند پیاده سازی و اجرا نماید.

ما اینجا با تیم مشاوره ای و کارشناسان با تجربه مطالبی را برای شما جمع آوری کرده ایم تا با کمک آن بتوانید تمامی مراحل اجرای ایزو در کارخانه را به خوبی طی کرده و همچنین با تمام استانداردهایی که توسط سازمان جهانی ایزو منتشر شده تا در دسترس کارخانه ها و واحدهای صنعتی بزرگ قرار گیرد آشنا شوید.

امروزه در گوگل دریافت iso در کارخانه و شرکت های تولیدی بسیار سرچ می شود این مسئله نشان دهنده آن است که مدیران و صاحبان این واحد های بزرگ قصد دارند گواهینامه ایزو دریافت کنند تا بتوانند با استفاده از آن برند خود را در سطح جهان به شهرت برسانند اما هیچ اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت ایزو در کارخانه ندارند و به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند با آموزش های مجازی و همچنین کمک گرفتن از یک مشاور با تجربه چنین استاندارد مهمی را در کارخانه خود پیاده سازی کرده و صادرات خود را به کشور های بین المللی توسعه دهند.

پس لازم است تمامی این مواردی که برای شما شرح داده ایم را کامل مشاهده کرده و گام به گام با ما در راه شناخت استانداردهای ایزو برای کارخانه و همچنین شیوه اخذ و هزینه دریافت آنها قدم بردارید.

این مقاله را حتما بخوانید:  برترین مراجع صادرکننده ایزو
ایزو برای کارخانه
iso برای کارخانه

انواع استاندارد های ایزو مناسب کارخانه:

استانداردهای زیادی وجود دارد که در کارخانه ها و واحدهای صنعتی بزرک پیاده سازی و اجرا میشوند که ما اینجا به ترتیب اولویت به چند مورد از آنها و کاربردی که در کارخانه دارند اشاره می کنیم:

1- اولین انتخاب برای کارخانه های تولیدی استاندارد ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) می باشد.

2- استاندارد ایزو 45001 که در سال 2018 جایگزین استاندارد ایزو OHSAS 18001 می باشد هدف مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را دنبال می کند.

3- استاندارد ایزو 14001 که در رابطه به مدیریت محیط زیست الزاماتی را برای کارخانه ها مشخص کرده و باعث می شود آلودگی ها به حداقل برسند.

4- گواهینامه IMS سیستم مدیریت یکپارچه که از ادغام 3 استاندارد ایزوی فوق به وجود می آید و دریافت آن برای کارخانه هایی که این 3 استاندارد را پیاده سازی کرده باشند کاملا رایگان انجام می شود.

5- گواهینامه ایزو HSE (سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست) که از ادغام استاندارد های ایزو 45001 و ایزو 14001 به وجود می آید.

6- گواهینامه ایزو 10004 که الزاماتی را برای سازمان ها تعیین می کند تا بتوانند با اجرای آن رضایتمندی مشتریان را به دست آورند و در راستای برآورد نیاز آن ها تلاش کنند.

7- گواهینامه ایزو 10002 جهت رسیدگی به شکایات مشتریان و کاهش مخاطرات موجود در سازمان منتشر شده است.

8- اخذ نشان CE جهت صادرات محصولات تولید شده و خدمات قابل ارائه به کشور های اروپایی

این مقاله را حتما بخوانید:  5 تا از بهترین شرکت های گواهی دهنده ایزو در ایران

9- استاندارد ایزو 50001 جهت کنترل انرژی مصرفی طراحی شده است.

موارد فوق تمام استانداردهای ایزو نمی باشد اما به نوعی از مهم ترین گواهینامه های ایزو برای کارخانه می باشد که به صورت تخصصی هر کدام هدفی را برای بهبود شرایط تولید و مدیریت کیفیت کارخانه دنبال می کنند.

ایزو برای کارخانه
iso برای کارخانه

نحوه دریافت مشاوره ایزو برای کارخانه:

اکثر کارخانه و واحد های صنعتی بزرگ آگاه هستند که برای اخذ استاندارد ایزو به صورت تخصصی نیاز به دریافت مشاوره ایزو دارند، زیرا باید مستندات ارائه شده ایزو به صورت کامل در کارخانه ها اجرا شود، تمام این فرآیندها زیر نظر نهاد های گواهی دهنده و توسط کارشناسان با تجربه انجام می شود.
اگر بخواهیم کلی تر در این بابت بحث و گفتگو داشته باشیم باشد می توان گفت که اخذ مشاوره برای پیاده سازی الزامات ایزو کارخانه به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود:

  • روش حضوری:

در این روش متقاضیانی که قصد دریافت گواهینامه ایزو در کارخانه را دارند باید ابتدا نهادی را برای صدور گواهینامه ایزو انتخاب کنند که زیر نظر سازمان جهانی IAF فعالیت داشته باشد و بعد از آن استاندارد مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با مرکز انتخاب شده قرار دادی را وضع می کنند با این عنوان که خواهان دریافت کارشناس و یا حسابرس مربوطه می باشند و بعد کارشناس مربوطه از طرف نمایندگی ایزو به شرکت شما می آید و تمام اسناد و مدارک موجود را بررسی کرده و از صفر تا صد پیاده سازی استاندارد مورد نظر را برای شما انجام می دهند و بعد از تایید آن مرحله ممیزی و در نهایت صدور گواهینامه ایزو می باشد.

  • روش غیر حضوری:
این مقاله را حتما بخوانید:  شرکت های بازرگانی به چه ایزو هایی نیاز دارند؟

در این روش تمام مراحل بالا انجام می شود، با این تفاوت که شما در کارخانه خود یک نفر که با این فرآیند آشنایی و به نوعی سواد کافی را داشته باشند انتخاب کرده و ما به صورت آنلاین آموزشات لازم را جهت پیاده سازی الزامات و اجرای مستندات ایزو را در اختبار وی قرار می دهیم.

هزینه دریافت ایزو کارخانه بستگی به نوع فعالیت، تعداد پرسنل و .. دارد که با بررسی اسناد و مدارک، قیمت نهایی ابلاغ خواهد شد.

 

رای دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس بگیرید