اخذ گواهینامه ایزو 45001 | استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی

استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی
شرح مختصر
استاندارد ایزو 45001
عنوان استاندارد: استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی
شماره استاندارد: ISO 14001:2018
تاریخ انتشار: سال 2018
سازمان انتشاردهنده: سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO)
اهداف استاندارد: بهبود روش مدیریت خطرات ایمنی و سلامت سازمان‌ها
مزایا: بهبود بیماری‌ها و آسیب‌های محل کار
اخذ گواهینامه ایزو

در دنیای پرشتاب و در حال تحول امروزی، ایمنی و سلامت محل کار به دغدغه های اصلی کسب و کارها در سراسر جهان تبدیل شده است. سازمان ها به طور مستمر به دنبال راه های موثر برای تضمین رفاه کارکنان خود و در عین حال حفظ یک محیط کاری مولد و کارآمد هستند. یکی از گام‌های مهم برای دستیابی به این هدف، اجرای استاندارد ایزو 45001 است.

اخذ گواهینامه ایزو 45001 برای کاهش حوادث ناشی از کار توسعه یافته است. بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار، روزانه بیش از 7600 نفر به دلیل حوادث یا بیماری‌های ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل مجمع ISO با تشکیل اعضای متخصص در ایمنی و بهداشت شغلی، به تدوین استاندارد بین‌المللی با پتانسیل نجات تا پنج میلیون نفر در سال می‌پردازد.

این مجمع جهانی در تلاش برای کاهش آسیب‌های جسمانی و ارتقاء سلامت است؛ به همین دلیل استاندارد ISO 45001 را بر اساس استانداردهای بین‌المللی برای بازنگری و اصلاح نسخه قبلی یعنی OHSAS 18001 تدوین کرده است.

مجموعه سایت ISO آماده ارائه خدمات و پیاده‌سازی استانداردهای مختلف در سازمان‌ها و شرکت‌ها می باشد. اگر تمایل به افزایش بهره‌وری و سلامت نیروی کار برای اجرا و اخذ گواهینامه ISO 45001 دارید، با این مجموعه تماس بگیرید. در این راهنمای جامع، ما به دنیای ISO 45001 می پردازیم و به بررسی ماهیت، مزایا، و چگونگی تأثیر قابل توجهی بر رویکرد سازمان به بهداشت و ایمنی شغلی می پردازیم.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت پنهان کردن سرفصل ها

ISO 45001 (ایزو 45001) چیست؟

ISO 45001 مختص سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای است. هدف اصلی گواهی ISO 45001، جهت پیشرفت در حوزه کسب و کارها طراحی شده و در فراهم کردن محیط کاری سالم و ایمن برای کارمندان و بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این هدف از طریق کنترل عوامل بالقوه‌ای که ممکن است منجر به آسیب، بیماری و در شرایط خاص حتی مرگ شوند، قابل دستیابی بوده است. بنابراین گواهینامه ISO 45001 مرتبط با کاهش هر عامل مضر یا خطری برای سلامت جسمی یا روحی کارگران می باشد.

این استاندارد بر اساس کنوانسیون ها و دستورالعمل های سازمان بین المللی کار (ILO) است. ISO 45001 جایگزین استاندارد OHSAS 18001 منتشر شده توسط موسسه استاندارد بریتانیا می باشد. ISO 45001 به دلیل نیاز روزافزون به استاندارد ایمنی شغلی جدید منتشر شده توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) توسعه یافته است.

کاربرد استاندارد ایزو 45001 چیست؟

ISO 45001، آماده شده برای جایگزینی استاندارد OHSAS 18001، در مارس 2018 لازم الاجرا شد. استاندارد ISO 45001 که در پلتفرم های بین المللی معتبر است نیز به جای TSI 18001 شروع به پیاده سازی کرده است.

هدف اصلی ISO 45001 حذف نگرانی های جهانی بهداشت و ایمنی شغلی می باشد. این استاندارد تضمین ایمنی کارکنان در هر بخش، صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار است.

مواد تشکیل دهنده آنها چیست؟

  • محدوده
  • اسناد/استانداردهای مرجع
  • اصطلاحات و تعاریف
  • زمینه سازمان
  • رهبری
  • سازمان دادن
  • پشتیبانی / کمک
  • عمل
  • ازمایش عملکرد
  • بهبود

همه این موارد برای اطمینان از نصب صحیح اصول مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی در یک تجارت است. هدف اصلی افزایش راندمان کار و شرایط بهداشتی مناسب با حذف خطرات و به حداقل رساندن خطرات می باشد.

10 اصل آشنایی با ایزو 45001

1- افزایش ایمنی محل کار

پیاده سازی ISO 45001 تعهد شما را به تضمین یک محیط کار ایمن و سالم برای کارکنان خود نشان می دهد. این فداکاری، اعتماد و روحیه را تقویت کرده و منجر به نیروی کار مولدتر می شود.

2- مطابقت قانونی

پایبندی به ISO 45001 تضمین می کند که سازمان شما از تمام الزامات قانونی و مقررات مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی پیروی کرده است. این انطباق خطرات و مسائل قانونی احتمالی را کاهش داده و به شما آرامش می دهد.

این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ استاندارد ایزو 13569 | مختص موسسات مالی و بانک ها

3- بهبود بهره وری عملیاتی

ISO 45001 با شناسایی و رسیدگی به خطرات و خطرات احتمالی به ساده‌سازی عملیات کمک می‌کند و منجر به بهبود کارایی، کاهش زمان توقف و صرفه جویی در هزینه دراز مدت می شود.

4- کاهش حوادث

رویکرد سیستماتیک ISO 45001 به شناسایی مناطقی که احتمال وقوع حوادث در آنها وجود دارد کمک می کند. با اجرای اقدامات پیشگیرانه، تعداد حوادث را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید و اختلال در عملیات را به حداقل می رسانید.

5- شهرت قوی تر

گواهینامه ISO 45001 شهرت سازمان شما را افزایش می دهد. مشتریان، ذینفعان و شرکای بالقوه تعهد شما به رفاه کارکنان را مثبت می بینند و تصویر برند شما را تقویت می نماید.

6- مشارکت و مشارکت کارکنان

ISO 45001 به فرهنگ مشارکت در میان کارکنان ترویج می‌دهد؛ آنها تشویق می‌شوند تا به صورت فعال در شناسایی ریسک‌ها و ارائه پیشنهادات بهبودی محل کار مشارکت داشته باشند و از اسن طریق احساس ارزشمندی و سرمایه‌گذاری در موفقیت شرکت کنند.

7- بهبود مستمر

چرخه Plan-Do-Check-Act (PDCA)، اصل اساسی ISO 45001، بهبود مستمر را تضمین می کند. بررسی‌ها و به‌روزرسانی‌های منظم سازمان شما را در مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی فعال نگه می‌دارد.

8- یکپارچه سازی با سایر سیستم های مدیریت

ISO 45001 به گونه ای طراحی شده است که به راحتی با سایر استانداردهای سیستم مدیریت مانند ISO 9001 (مدیریت کیفیت) و ISO 14001 (مدیریت زیست محیطی) ادغام می شود و فرآیند کلی مدیریت را ساده می کند.

9- دسترسی به بازار جهانی

داشتن گواهینامه ISO 45001 با رعایت استانداردهای بین المللی درها را به روی بازارهای جدید باز می کند. این مزیت رقابتی فراهم کرده که سازمان شما را برای مشتریان و شرکای بالقوه جهانی جذاب تر می کند.

10- صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت

سرمایه گذاری در ISO 45001 ممکن است در ابتدا به منابع نیاز داشته باشد، اما منافع بلند مدت آن بیشتر از هزینه ها است. کاهش تصادفات، مسائل حقوقی و بهبود بهره وری عملیاتی منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها در طول زمان می شود.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ایزو 45001
مستندات لازم اخذ گواهینامه iso 45001

چگونه گواهی ISO 45001 را دریافت کنیم؟ | خرید گواهی ایزو 45001

برای شرکتی که مایل به دریافت گواهینامه است، درک صحیح کافی نیست. باید این صلاحیت را هم ثابت کند. کسب و کاری که می خواهد گواهینامه ISO 45001 داشته باشد باید مراحل زیر را طی کند:

  1. اول از همه، رعایت معیارهای لازم مطابق رویه
  2. بررسی میزان کافی بودن این معیارها؛ اگر کافی نیست، رویه ها و مقررات از دست رفته را تکمیل کنید.
  3. مراحل بازرسی و ممیزی را در مرحله نهایی با موفقیت پشت سر بگذارید.

اگر نهادهای صدور گواهینامه ISO، کسب و کار را برای دریافت گواهینامه کافی بدانند، بیزینس صاحب گواهی ISO 45001 می شود. در غیر این صورت از مشاغل خواسته می شود تا نواقص خود را تا بازرسی دوم تکمیل کنند. مشاغلی که مایل به دریافت گواهینامه ISO 45001 هستند نیز می توانند با سازمان های مستقلی که خدمات صدور گواهینامه را ارائه می دهند به توافق برسند.

اگر کسب و کارها زمان کافی برای دریافت اسناد ندارند، ممکن است انتخاب خوبی باشد که با سازمان هایی که خدمات مشاوره ای ارائه می دهند، توافق کنید.

مزایای دریافت گواهینامه ISO 45001 چیست؟

ما می توانیم مزایای دریافت گواهینامه ISO 45001 برای مشاغل را به شرح زیر لیست کنیم:

  • این محیط کار سالم تری را با شیوه های کاری ایمن برای کارکنان خود فراهم می کند.
  • از حوادث ناخواسته کار و بیماری های مختلف شغلی جلوگیری می کند.
  • همیشه با هوشیاری بیشتر کارکنان خود را در برابر موقعیت های منفی محافظت می کند.
  • با آماده سازی محیط لازم برای افزایش سلامت و ایمنی کارگران، عملکرد را در تمامی فرآیندها تقویت می کند.
  • با جلوگیری از ضررهای غیرمنتظره نیروی کار و تولید باعث صرفه جویی در پول می شود.
  • با بهبود مداوم سیستم ایجاد شده از توقف تولید جلوگیری می کند.
  • با جلوگیری از تلفات جانی و مالی از زمان به بهترین نحو استفاده می کند.
  • با تجزیه و تحلیل رسمی و سیستماتیک مطابق با مقررات قانونی عمل می کند.
  • از آنجایی که با مقررات قانونی مطابقت دارد پس از بازرسی و کنترل با هیچ گونه تحریمی مواجه نمی شود.
  • با تطبیق با نیازهای بین المللی، به عنوان یک برند معتبر در سراسر جهان شناخته می شود.

اهمیت اخذ گواهینامه ایزو 45001 در سازمان ها

با وجود تلاش‌های فعلی در زمینه ایمنی، آسیب‌های ناشی از کار، بیماری‌ها و مرگ‌ومیرها بسیار شایع هستند. گزارش سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که سالانه نزدیک به سه میلیون نفر به دلیل بیماری‌ها یا حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند.

واضح است که رویکرد فعلی به ایمنی کارگران کاهش آن را نمی‌آورد. همانطور که دیوید اسمیت، رئیس کمیته پروژه که گواهینامه ISO 45001 را توسعه داده است، توضیح می‌دهد: “آرزو می‌کنیم که استاندارد ISO 45001 منجر به تحولی اساسی در شیوه‌های محل کار شود و تلفات غم‌انگیز حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در سراسر جهان را کاهش دهد. این استاندارد در زمینه‌های زیر اهمیت زیادی دارد:

  • ایمنی کارگران
  • مدیریت ریسک
  • کاهش خطر
  • پیشگیری از آسیب
  • افزایش اقدامات بهداشت حرفه‌ای
  • شناسایی قوانین و ارزیابی انطباق
  • بهبود بهره‌وری
  • ارتقاء فرهنگ ایمنی سازمانی

هزینه صدور گواهینامه ایزو 45001 چقدر است؟

گواهینامه‌های ایزو در دو دسته قرار دارند: یک بخش از آن‌ها با اعتبار IAF و بخش دیگر غیر IAF هستند. دریافت هرکدام از این اعتبارات، قیمت متفاوتی خواهد داشت.

این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ استاندارد ایزو 37101 | سیستم مدیریت توسعه پایدار

گواهینامه ایزو 45001 تحت اعتبار IAF از سازمان‌ها می‌طلبد که الزامات آن را پیاده‌سازی کنند. هزینه مشاوره و پیاده‌سازی برای این گواهینامه نسبت به گواهینامه‌های غیر IAF بیشتر است و معمولاً میانگین حدود سه الی ۶ میلیون تومان می باشد. اما اگر بخواهید گواهینامه غیر IAF دریافت کنید، هزینه‌ی کمتری خواهید داشت. این گواهینامه‌ها برای شرکت در مناقصات و تبلیغات برند سازمانی بسیار مناسب هستند.

شرکت صدور گواهینامه ایزو 45001

اطلاعات تکمیلی: مراحل دریافت ایزو 45001

قبل از هر چیز، باید بدانید که این گواهینامه از طریق سازمان‌های معتبر و قانونی (CB) یا نمایندگان معتبر و تحت اعتبار انجام می‌شود که توسط ارزیابی‌های IAF تصویب شده‌اند. در کشورهایی مانند کانادا، انگلستان، ایتالیا، سوئیس و ایران، نمایندگان مورد تایید برای انجام کارهای مرتبط با صدور گواهینامه ISO، مشاوره و پیاده‌سازی استانداردهای مرتبط انتخاب شده‌اند.

وب‌سایت ایزو یکی از نمایندگان اصلی و معتبر در ایران می‌باشد که آماده ارائه خدمات در زمینه صدور گواهینامه ISO 45001:2018 می‌باشد. شما با ثبت درخواست و سفارش مدارک خود از طریق وب‌سایت ایزو، می‌توانید یک ثبت‌نام دریافت کنید و اعتبار شرکت گواهی‌دهنده و مدرک دریافتی خود را از طریق آن بررسی نمایید.

مشاوره، مستندات، استقرار، مميزی، صدور ISO 45001

  • تعريف مشاور ایزو 45001

بر اساس گزارشات وزارت کار و رفاه، بیش از 7800 نفر روزانه به دلیل حوادث یا بیماری‌های ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند یا دچار افتادگی می‌شوند. به همین دلیل، سازمان ISO یک کمیته از کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تشکیل داده است تا یک استاندارد بین‌المللی با پتانسیل نجات تقریباً سه میلیون نفر در سال توسعه دهد.

امروزه، هر سازمان بدون استثنا ملزم به پیاده‌سازی الزامات ISO 45001 و دریافت گواهینامه آن زیر نظر کارشناسان مربوطه می‌باشد. به دلیل اهمیت و شهرت این استاندارد، پیاده‌سازی آن توسط کارشناسان داخلی امکان‌پذیر نمی‌باشد و حتماً باید از یک مشاور ایمنی و بهداشت حرفه‌ای برای اجرای این استاندارد بین‌المللی کمک گرفت.

  • مستندات ایزو 45001

بعد از مرحله طراحی، هر استاندارد نیاز به مستنداتی دارد که متقاضی با استناد به آن‌ها و پیاده‌سازی الزامات تعریف شده، موفق به اجرای استاندارد ISO 45001 و بهره‌مندی از مزایای آن شود.

هر نهاد و هر کارشناسی که در حال برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی ISO 45001 هستند، باید کلیه الزامات اطلاعات مستند را مورد بررسی قرار دهند.

  • استقرار ISO 45001

تمامی سازمان‌ها با اعمال الزامات استاندارد ISO 45001 قادر می‌شوند سیستم مدیریت خود را به گونه‌ای بهبود دهند که تمامی جنبه‌های بهداشت و ایمنی را یکپارچه کنند. این استاندارد به موضوعاتی همچون ایمنی محصولات تولیدی، حفاظت از دارایی‌ها و تأثیرات زیست محیطی کمتر توجه می‌کند و تمرکز آن بر روی ایمنی و بهداشت محیط است.

جدا از این، استاندارد ISO 45001 به طور کامل به منظور بهبود مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی در تمامی مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال ادعاهای انطباق با این سند قابل قبول نیست مگر اینکه تمامی الزامات آن در تمامی سیستم‌ها گنجانده شده و بدون استثنا برآورده شود.

هر سازمان با اعتماد به استاندارد‌های ISO سعی دارد به صورت کاملاً مطلوب از مزایای تعریف شده آن بهره‌مند شود. اما اگر بخواهیم فواید برجسته استاندارد ISO 45001 را شناسایی کرده و دلیل اخذ آن را برای سازمان‌ها شرح دهیم، به موارد زیر توجه کنیم:

  • کمک به سازمان‌ها برای دستیابی به نتایج مطلوب از سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
  • بهبود مداوم عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی در تمامی مشاغل
  • رعایت الزامات قانونی و دیگر الزامات مدیریتی
  • دستیابی به اهداف ایمنی و بهداشت شغلی
  • حفظ منابع طبیعی و انسانی
  • جلوگیری از اتلاف زمان
  • کاهش هزینه‌های اضافی
  • مميزی ايزو 45001

در واقع، برای ممیزی ISO 45001، اولین قدمی که متقاضی باید بردارد، ثبت درخواست برای اخذ گواهینامه ISO است. ممیزی گواهینامه‌های ISO با حسابرسی توسط سازمان‌های گواهی‌دهنده معتبر در قالب ممیزی خارجی، ممیزی شخص ثالث یا ممیزی ثبت انجام می‌شود.

هزینه انجام ممیزی به اندازه‌ی سازمان، تعداد سایت‌ها، پرسنل مشغول به کار و دامنه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی شما بستگی دارد که توسط شرکت ISO محاسبه می‌گردد. این ممیزی‌ها در ۳ مرحله انجام می‌شوند که به شرح زیر است:

  1. ممیزی مرحله یک یا آمادگی: برای اندازه‌گیری آمادگی شما برای انجام ممیزی مرحله دو.
  2. ممیزی مرحله دو: آخرین مرحله قبل از صدور گواهینامه که معمولاً در داخل سازمان شما انجام می‌شود و روندی طولانی در پیش دارد.
  3. ممیزی سالانه نظارت بر ISO 45001: ممیزی‌های نظارتی سالانه برای سازمان‌ها امری حیاتی محسوب می‌شود. این یک الزام اجباری برای دریافت گواهینامه ISO معتبر از UKAS است.

اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است: ممیزی شامل چه مواردی می‌شود؟

  • مسائلی که در ممیزی‌های قبلی مانند عدم انطباق‌ها و زمینه‌های بهبود به وجود آمدند.
  • اثربخشی کلی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی شما و اینکه آیا این سیستم به شما در دستیابی به اهداف سازمانی کمک می‌کند یا خیر؟
  • دامنه گواهینامه خود را بررسی کنید و اینکه آیا هنوز مناسب است یا خیر؟
  • ممیزی فعالیت‌ها و فرآیندها برای تعیین اینکه آیا کنترل عملیاتی دارید و مطابق با خط‌مشی‌ها و رویه‌های خود عمل می‌کنید؟
  • ارزیابی ممیزی‌های داخلی و بررسی‌های مدیریتی شما.
  • اثربخشی اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی.
  • بررسی اهداف و اهداف کلیدی عملکرد.
  • مشاوره صدور ISO 45001

واقعیت این است که صدور گواهی ISO 45001 برای هر سازمان، بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع فعالیت و موقعیت مکانی آن امکان‌پذیر است. این فرآیند برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از کار با در نظر گرفتن عواملی همچون زمینه فعالیت سازمان و نیز خواسته‌ها و انتظارات پرسنل و سایر طرف‌های ذینفع قابل اعمال است.

این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ استاندارد ایزو 10006 | سیستم مدیریت کیفیت پروژه

یک نکته مهم که باید به آن توجه کرد این است: زمانی که گواهینامه ISO 45001 دریافت می‌کنید، بعد صدور تا مدت سه سال اعتبار دارد. در طول هر 12 ماه، باید یکبار حسابرسی (ممیزی) انجام شود. در نتیجه برای حفظ گواهینامه خود، ملزم به انجام یک ممیزی مجدد کامل، مشابه ممیزی اصلی در سال سوم هستید.

سوالات متداول

1- ISO 45001 به چه معناست؟

ISO 45001 یکی از اولین استانداردهای جهان با عنوان بین المللی است. این به تمام استانداردهایی اشاره دارد که با هدف محافظت از کارکنان و ارزشمندترین دارایی شما انجام می شود.

2- ایزو 45001 چه زمانی اجرایی شد؟

قبل از استاندارد ISO 45001، دستورالعمل های OHSAS 18001 ارائه شده توسط موسسه استاندارد بریتانیا معتبر بود. اما در سال های اخیر استاندارد ISO 45001 به جای OHSAS 18001 پذیرفته و منتشر شد. لازم الاجرا شدن استاندارد ISO 45001 از 12 مارس 2018 است. ISO 45001 از این تاریخ لازم الاجرا شد.

3- تفاوت بین ISO 45001 و OHSAS 18001 چیست؟

  • OHSAS 18001 فقط با خطرات سروکار دارد. ایزو 45001 هم ریسک ها و هم فرصت ها را از منظری کل نگر بررسی می کند.
  • با ISO 45001، یک سیستم مدیریت فعال تر وارد عمل شده است.
  • یک رویکرد مدیریت شفاف با ISO 45001 اجرا شد.
  • در ISO 45001، اجرای کنترل های لازم برای اطمینان از اینکه کارگران فعالیت های کاری خود را در محیطی سالم تر و قابل اطمینان تر انجام می دهند، افزایش یافته است.
  • ISO 45001 در مقایسه با OHSAS 18001 به نظرات و افکار بخش ها اهمیت بیشتری می دهد.

4- استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO 45001 برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسب و کارهای کوچک یا متوسط
  • شرکت ها
  • نهادهای عمومی
  • سازمان های غیر دولتی
  • موسسات غیر انتفاعی

5- TS ISO 45001 چیست؟

TS ISO 45001 استاندارد ترکیه ای است که برای هموار کردن راه برای محیط های کاری قابل اعتماد ارائه شده است. برای مشاغلی که می خواهند شرایط کار حرفه ای را سالم تر کنند ترجیح داده می شود. استاندارد TS ISO 45001 که توسط ISO (سازمان بین المللی استاندارد) توسعه و ارائه شده است، کارایی در تولید و همچنین محیط های کاری ایمن را که ایجاد می کند، ضروری کرده است. بنابراین استانداردی متشکل از دستورالعمل‌های بسیار مفید برای سلامت و ایمنی کارگران و استفاده بهتر از فرصت‌ها است.

6- سیستم مدیریت OHS ISO 45001 چیست؟

این یک رویکرد مدیریتی است که به سازمان ها اجازه می دهد تا فعالیت های تجاری خود را قابل اعتمادتر کنند. هر سازمانی که دارای گواهینامه ISO 45001 باشد اعلام می کند که در فعالیت های خود با دستورالعمل های ISO، موسسه تولید کننده استاندارد مطابقت دارد. شرکت ها/سازمان هایی که قوانین ISO 45001 را درونی می کنند نیز اصول این استاندارد را در فرآیندهای تجاری خود منعکس می کنند. سازمان هایی که سیستم مدیریت ISO 45001 ISO را با فرآیندهای تجاری خود تطبیق می دهند.

  • یک محیط کار سالم و ایمن ایجاد می کند.
  • با شناسایی ریسک ها و فرصت ها به حداکثر سود می رسد.
  • از صدمات و خطرات جلوگیری می کند.
  • راندمان کار و در نتیجه شناخت در بازار را افزایش می دهد.

7- گواهی ایزو 45001 را چه کسی صادر می کند و از کجا می توان دریافت کرد؟

گواهی ISO 45001 گواهینامه ای است که توسط ISO صادر می شود. مشاغلی که می خواهند این گواهی را داشته باشند باید به یک سازمان ارزیابی انطباق معتبر توسط ISO مراجعه کنند. برای کسب و کارها مهم است که قبل از دریافت گواهینامه ISO 45001 آمادگی لازم را داشته باشند. کسب و کارهایی که آماده سازی می کنند باید ثابت کنند که استانداردهای ISO 45001 را به طور کامل اجرا می کنند.

سازمان‌هایی که می‌خواهند گواهینامه ISO 45001 را دریافت کنند، می‌توانند برای صدور گواهینامه توسط متخصصانی که در مدیریت خود ایجاد می‌کنند، آماده شوند. علاوه بر این، مشاغل این فرصت را دارند که از شرکت های مشاوره حرفه ای پشتیبانی دریافت نمایند.

8- دریافت گواهینامه ایزو 45001 چقدر زمان بر است؟

پس از تکمیل آماده سازی، گواهی ISO 45001 را می توان تقریباً 1 هفته بعد دریافت کرد. نکته مهم ایجاد سیستم مدیریت ایزو و اهتمام به رعایت این موضوع است. پس از تکمیل کامل مدارک درخواست، می توانید ظرف 5 تا 7 روز مدرک خود را دریافت کنید.

9- قیمت گواهی ISO 45001 چقدر است؟

قیمت گواهی ایزو 45001 به بخشی که سازمان ها در آن فعالیت می کنند، تعداد کارکنان و محل کسب و کار و غیره بستگی دارد. ممکن است بسته به عوامل متفاوت باشد. در عین حال، محتوای آموزشی ارائه شده توسط شرکتی که خدمات مشاوره از آن دریافت می شود نیز ممکن است باعث تغییراتی در قیمت اسناد شود.

سایت ایزو بهترین انتخاب برای اخذ انواع استانداردهای بین‌المللی

در این مطلب استاندارد ایزو 45001 را معرفی کردیم.ISO 45001 چیزی بیش از یک گواهینامه است. این یک تعهد به رفاه نیروی کار شما و یک حرکت استراتژیک به سمت یک سازمان امن تر، کارآمدتر و موفق تر می باشد. ISO 45001 را در آغوش بگیرید و شاهد تبدیل محل کار خود به پناهگاه ایمن تر و پربارتر برای کارمندان خود باشید که در نهایت کسب و کار شما را به سمت موفقیت بلندمدت سوق می دهد.

تمامی مراحل دریافت گواهینامه استاندارد ایزو 45001 توسط کارشناسان سایت ایزو می تواند انجام شود و نیاز به هیچ نگرانی نیست! برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 02191017212 تماس بگیرید.

رای دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس بگیرید