مراحل دریافت گواهینامه حلال برای صنایع غذایی (اخذ فوری)

اخذ گواهینامه حلال

گواهی حلال (HALAL) یک گواهینامه بین‌المللی است، به محصولات و خدماتی که مطابق با قوانین و مقررات اسلامی تولید یا ارائه می‌شوند، اعطا می‌شود. این گواهینامه توسط سازمان‌های معتبر صادر شده و به مصرف‌کنندگان مسلمان اطمینان می‌دهد که محصولات و خدماتی که خریداری کرده اند، مطابق با احکام دین اسلام می باشد.

تأمین غذای حلال یکی از اصلی‌ترین نیازها برای هر مسلمان می باشد. اخذ گواهینامه ایزو در زمینه حلال بودن مواد غذایی، تایید می‌کند که ترکیبات مورد استفاده در محصولات حلال از منظر اسلامی مجاز هستند و محصول خالی از هر گونه مواد حرام است. این گواهی جلوی فریب مصرف‌کننده در فرآیندهای تدارک، توزیع و فروش محصولات حلال را می‌گیرد. بنابراین مصرف‌کنندگان می‌توانند با آرامش خاطر به خرید محصولات این دسته اقدام نمایند.

محصولات و خدمات حلال، به عنوان یک پدیده جهانی، مناسب برای هر دو گروه مسلمان و غیرمسلمان است. حلال یک استراتژی کسب و کاریست که به عنوان یک قدرت در بازار جهانی آینده در نظر گرفته می‌شود. به همین خاطر اخذ گواهینامه ایزو حلال در کنار گواهینامه هایی همچون گواهینامه haccp و ce اروپا، یکی از نقاط کلان در توسعه کیفی و اقتصادی برند یا شرکت موردنظر محسوب می‌شود.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت پنهان کردن سرفصل ها

تعریف مفهوم حلال (HALAL)

واژه حلال در زبان عربی به معنای “مجاز” یا “قانونی” است. در دین اسلام، غذاها و محصولاتی که مطابق با قوانین اسلامی تولید یا ارائه شده باشند، حلال نامیده می‌شوند. این قوانین شامل مواردی همانند نحوه کشت، ذبح، پردازش و بسته‌بندی محصولات است.

گواهینامه حلال (HALAL) چیست؟

یکی از انواع گواهینامه‌های متداول مرتبط با استانداردهای جهانی (ISO)، گواهینامه حلال است. این استانداردها مرتبط با صنایع مختلف از جمله صنایع مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، دارویی و غیره هستند که باید اصول اسلامی را رعایت کنند. گواهینامه حلال فرصتی فراهم می‌آورد تا این صنایع بتوانند محصولات خود را به کشورهای اسلامی صادر کرده و یا محصولات مطابق با قوانین اسلامی را وارد کشور نمایند.

این استاندارد اولین بار در سال ۱۹۹۷ در کشور مالزی معرفی شد و پس از بررسی‌های لازم، به تدریج در سایر کشورهای اسلامی رواج پیدا کرد. از سال ۲۰۰۴، کشورهای زیادی از جمله ایران و ترکیه از این استاندارد پیروی کرده و محصولات خود را وارد و صادر می‌نمایند.

در حال حاضر، دو نوع گواهی حلال وجود دارد. نوع اول گواهی حلال بین‌المللی است و نوع دوم گواهی حلال اتاق بازرگانی می‌باشد.

به طریق ساده‌تر، می‌توان گفت گواهینامه حلال یک سند است که فرآیند تولید محصولات غذایی و کیفیت آن‌ها را به اطمینان می‌سازد و تطابق آن با مقررات تعیین شده توسط شورای اسلامی را کنترل می‌کند. این گواهینامه وظیفه دارد شرکت‌های صنایع مواد غذایی را به درج نشان حلال بر روی محصولات خود تشویق نماید.

صنایع حلال در اصول اسلامی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. محصولات خوراکی، آرایشی و بهداشتی.
  2. خدمات هتل‌داری، بانک‌داری و…

اهمیت نشان حلال برای مسلمانان

دین اسلام تاکید دارد که کلیه پشتوانه‌های خود را برای رعایت آداب و رسوم و مقررات لازم در محصولات غذایی، نوشیدنی‌ها، ذبح حیوانات و سایر اعمال کند. در اسلام، تمامی محصولاتی که حلال هستند، مجاز و قابل شرب و خوردن می باشند. این رسومات و مقررات در طول ۱۵ سال گذشته حفظ شده‌اند و تا به حال تمام کشورهای اسلامی از آن پیروی کرده‌اند.

تلاش اصلی این است که این شرایط توسط مقررات حکومتی کنترل شده باشد. اکنون در مرحله‌ی بین‌المللی، باید مقیاس‌های حلال در تمام نقاط به یک شکل طراحی شود. این مقیاس‌ها توسط نهادهای مرتبط کنترل و تمامی کالاها با نشان حلال عرضه می‌شوند که باعث جلب اعتماد و اطمینان در مشتری می گردد.

وظایف عرضه کنندگان دارای نشان حلال

فروشندگان و تولیدکنندگان باید طبق مقررات، نشان حلال را روی محصولات خود قرار دهند، تا افراد و ادیان مسلمان در تمام نقاط جهان با اطمینان بیشتر و خیال راحت‌تر، خرید خود را انجام دهند. این نشان تجاری حلال در طول سال‌ها به شکل یک نماد بین‌المللی به واسطه‌ی مناطق مسلمان، در سطح جهان شناخته شده است و مناطق غیر مسلمان نیز به شیوه‌ای قابل تصور از این اقدام، حمایت چشمگیری کرده‌اند.

با توجه به اهمیت محصولات غذایی که نشان حلال در آن‌ها نقش اساسی دارد، برای توسعه تولیدات و حفظ سلامت، مهم است که برندها و سازمان‌ها در عرضه محصولات، استانداردهای مدیریت صنایع غذایی را با همراهی نشان حلال رعایت نمایند.

این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ گواهینامه ایزو CERTROME ایتالیا + قیمت

نشان حلال فقط و فقط منتهی بر کالا و محصولات خوراکی نیست و جنبه های دیگر را نیز در بر می گیرد. در کل می توان صنایع حلال به دو صورت خدماتی و محصولات تعریف کرد که محصولات نیز به دو صورت غذایی و غیر غذایی تقسیم می شوند.

طراحی این نشان به واسطه کارشناسان متخصص استانداردهای بسیاری از کشور های متفاوت با ادیان اسلامی انجام شده و یکی از مهم ترین کارهایی است که شاخصه حلال بودن محصولات را بالا می برد. به راحتی می توان گفت که مدرک یا گواهی حلال به واسطه نهادهای مربوطه با هدف تسهیل در کار صادرات و واردات به وجود آمده است.

قوانین اخذ حلال

با توجه به یک دستورالعمل در مورد صدور گواهینامه حلال برای محصولات و نوشیدنی‌های حلال، می‌گویند که باید طبق قوانین اسلامی اجرا شده باشند و در این دستورالعمل، به چند نکته اشاره می‌شود:

1- روش تولید، حمل و نگهداری محصول نباید از وسایل غیرمجاز استفاده کند.

2- کالا یا محصولات تولیدی نباید شامل مواد غیرمجاز باشند که با قوانین و تاییدیه‌های اسلامی مغایرت دارد و ممنوع است.

3- تنها در صورتی می‌توان محصولات حلال را در مکانی تولید کرد که کارشناس شرعی مربوطه تایید کرده باشد.

4- در صورت استفاده از دستگاه یا وسیله‌ای برای فرآوری، تولید یا حمل و نقل محصولات حلال و حرام، کارشناس شرعی باید دستگاه‌ها را طبق قوانین اسلام شسته، آبکشی کند و به حالت پاک نگهدارد.

5- گواهینامه حلال دارای تاریخ انقضا است و باید پس از یک مدت زمان معین تمدید شود.

مزایای گواهینامه حلال

اطمینان: اخذ نشان حلال به مصرف‌کنندگان مسلمان اعتماد می‌دهد تا با خیال آسوده از مواد غذایی که از تأییدیه ایزو حلال برخوردارند، استفاده کنند.

افزایش اعتماد: به طوری که مصرف کنندگان می توانند با اطلاعات بیشتری در رابطه با خرید محصولات غذایی تصمیم بگیرند.

صلاحیت: تائید می‌کند که محصولات حلال هستند و یک سیستم نظارت بر غذای حلال وجود دارد.

برچسب‌زنی: این گزینه به تمام مصرف‌کنندگان اطلاع می‌رساند که محصولاتی که در حال خرید آن‌ها هستند، حلال می باشند.

گسترش محصول و جایگاه ویژه در بازار: ایجاد مزیت رقابتی نسبت به دیگر شرکت‌ها و گسترش بازار برای محصولات حلال.

کیفیت: سندی است که محصول تولید شده را مطابق با شرایط مذهبی تایید می کند. این نشان می‌دهد که محصول نه تنها مطابق با مقررات حلال است بلکه از شیوه‌های ایمنی و بهداشتی دقیق نیز پیروی می‌کند (یکی از ویژگی‌های مهم در اخذ گواهینامه ایزو حلال).

پذیرش بین‌المللی: گواهینامه حلال به عنوان نماد اطمینان و هویت محصول در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود، بنابراین این امر نه تنها در کشورهای مسلمان بلکه در تمامی کشورهای جهان اهمیت دارد.

بهبود صادرات: زیرا امکان ارسال کالا به اکثر کشور ها ی مسلمان را فراهم می کند و این بدون گواهینامه حلال امکان پذیر نخواد بود.

نحوه دریافت گواهينامه HALAL
مراحل اخذ استاندارد HALAL

چگونه می توانیم نشان حلال دریافت کنیم؟

از کجا برای گواهی حلال معتبر درخواست دهیم؟ درباره‌ پرسش‌های متداول متقاضیان گواهی حلال که اغلب از اهمیت و بازده بالایی برخوردارند، توضیح داده می‌شود. نشان حلال دارای اعتبار یک ساله است و پس از آن نیاز به ارزیابی مجدد دارد.

مراکز صدور گواهینامه حلال با همکاری اداره‌ی کشاورزی و سازمان آب و محیط زیست، قادر به ارائه این گواهینامه هستند.

وب‌سایت ایزو با سابقه‌ی طولانی در ثبت و صدور گواهی حلال، افتخار دارد که راهنمایی کامل در زمینه‌ی خدمات مرتبط با گواهی حلال را به شما ارائه دهد.

همچنین با ارائه مشاوره رایگان، تمامی اطلاعات مرتبط با راهنمایی برای دریافت گواهینامه حلال، اجرای استاندارد حلال، تخمین هزینه‌ها و روش‌های گرفتن این گواهینامه به شما ارائه می‌شود.

برای ثبت درخواست گواهینامه حلال، لطفاً فرم موجود در وب‌سایت را بررسی کرده و تکمیل نمایید. همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بررسی اسناد مرتبط، با شما تماس خواهند گرفت.

مراحل و شرایط صدور گواهی حلال

قبل از هر چیز، باید هدف از اخذ گواهینامه ایزو حلال توسط شرکت مربوط روشن و معین شود. همچنین مهم است که مشخص شود شرکت قصد دارد محصولات خود را در کدام کشورها به فروش برساند. در ادامه باید معیارهای اساسی بر اساس اصول اخذ گواهینامه ایزو حلال یعنی موارد شرعی مرتبط با تولید و بسته‌بندی، اعلام و بررسی شوند.

البته در کشور ایران ممکن است این مسیر متفاوت بوده و نیازمند ممیزی‌های خاصی باشد که توسط نهادهای مرتبط اعلام می‌شود. سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان اصلی‌ترین نهاد در صدور گواهینامه ایزو حلال در ایران، وارد عمل می‌شود. همچنین مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران نیز آرم حلال را برای تولیدکنندگان صادر می‌کند.

برای اخذ گواهینامه حلال، تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان باید فرآیند ارزیابی و بازرسی را طی کنند. این فرآیند توسط سازمان‌های معتبر انجام می‌شود و شامل بررسی موارد زیر است:

  1. مطابقت محصولات و خدمات با قوانین و مقررات اسلامی
  2. ایمنی و سلامت محصولات و خدمات
  3. کیفیت محصولات و خدمات

قیمت خرید و فروش گواهینامه حلال

  • قیمت گواهینامه حلال

محصولات مختلف مثل غذا، دارو، مواد بهداشتی، مواد آرایشی، و حتی خدمات بانکی و بورس، می‌توانند دارای گواهینامه حلال باشند که برای آن‌ها قیمت‌های مختلفی ثبت شده است. نشان حلال در واقع یک نوع تاییدیه برای برندها و محصولات بوده و نه تنها در محصولات غذایی استفاده می‌شود، بلکه در محصولات دیگر نیز در سال‌های اخیر و به خصوص در کشورهای غیراسلامی محبوبیت زیادی پیدا کرد.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که نشان حلال فقط مرتبط با مواد غذایی و نوشیدنی‌ها است، که این نگرش اشتباه می باشد. در واقع نشان حلال در موارد دیگر نیز مانند خرید و فروش در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل اصلی برای درخواست و دریافت گواهینامه حلال برای تولیدکنندگان این است که برای صادرات به کشورهای عربی و مالزی ضروری می باشد. این نشان به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهد که محصولات خریداری‌شده حاوی موارد نامناسب و حرام نیستند.

این مقاله را حتما بخوانید:  چگونگی اخذ گواهینامه ایزو پلاس جامع + مراحل و قیمت

ممکن است تاجران این سوال را داشته باشند که چه فایده‌ای از گواهینامه حلال به‌دست می‌آید؟ در پاسخ به این سوال و توجه به تمام مشکلات و دردسرها، می‌توان گفت که این گواهینامه باعث ایجاد اطمینان در مسلمانان سراسر جهان می‌شود. داشتن این گواهینامه به کسب بازار بزرگ جوامع اسلامی کمک می‌کند و جایگاه ویژه‌ای در میان رقبای صادراتی ایجاد می‌کند. همچنین این گواهینامه می‌تواند به بهبود سیستم‌های مدیریت و در نهایت ارتقاء کیفیت محصولات منجر شود.

  • خرید گواهینامه حلال

با توجه به اینکه دین اسلام دین برگزیده حدود یک سوم مردم جهان است، رعایت استانداردهای حلال در کشورهای اسلامی بسیار مهم است. برای این منظور، خرید گواهینامه حلال امری ضروری به‌نظر می‌آید. این گواهینامه باید بر روی محصولات بهداشتی، غذایی، دارویی و حتی خرید و فروش مواردی مثل بورس و بانک قابل اعمال باشد و نقض این استانداردها اختلالاتی ایجاد می‌کند.

کشورهای اسلامی در طول ۱۵ قرن گذشته این نظم و ترتیب را رعایت کرده‌اند و این معیارها را در قوانین حکومتی‌شان جای داده‌اند. نشان حلال نیز با توجه به حلال و حرام بودن محصولات متعلق به آن است و محصولات حرام و دارای کراهت از اخذ این نشان محروم می‌شوند.

تدوین استانداردهای غذای حلال در کشورهای اسلامی از اقدامات بسیار مهمی است. این استانداردها باید در کنفرانس‌های جهانی و اسلامی آماده‌سازی شده و تا صدور این گواهینامه‌های معتبر راحت‌تر کنند که باعث سهولت در امور واردات و صادرات محصولات حلال خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهینامه حلال شامل مجوز ساخت محصول، پروانه ثبت شرکت، پروانه بهره‌برداری شرکت و برند تبلیغاتی شرکت و سایر موارد است که باید در زمان اخذ گواهینامه ارائه داده شوند.

  • فروش گواهینامه حلال

همانطور که می‌دانید، فرآیند دریافت گواهینامه‌های مختلف مانند گواهینامه‌های ISO 2001 و 2002 شرایط خاص خود را دارد و این مسئله برای فروش گواهینامه حلال هم مستثنی نیست. باید تمامی شروط رعایت شود تا گواهینامه به متقاضی داده شود. این شروط شامل موارد زیر می‌شود:

  1. محصول نباید شامل هیچ گونه ماده حرام و خلاف اصول اسلامی باشد.
  2. در فرآیند تولید، فناوری، حمل و نقل، و شرایط ذخیره‌سازی محصول از تجهیزاتی که از مواد غیر مجاز استفاده می‌کنند، استفاده نشود.
  3. در صورت لزوم، می‌توان غذای حلال را در کارخانه‌هایی که محصولات حرام تولید می‌کنند، تولید کرد، ولی باید تأیید شرعی داشته باشیم که ذخیره‌سازی این دو نوع غذا جدا از هم باشد و هیچ تداخلی نداشته باشند.

نشان حلال تأثیر بسزایی در بازار داشته و موفق شده است که به یک ابزار با ارزش برای ایجاد تعامل و همبستگی در کشورهای اسلامی تبدیل شود. این نشان توانسته در بازار جهانی که به میزان میلیاردها دلار است، تأثیرگذار باشد و برای اشتراک‌گذاری و هماهنگی کشورهای اسلامی و نهادهای قانون‌گذار در آن اقدام به طراحی تعرفه‌ها و ارائه ترجیحات برای انواع محصولات حلال کرده است. بانک توسعه اسلامی نیز از حمایت‌های مالی و فنی فراوان در زمینه تحقیقات حلال بهره‌مند شده اند.

مراحل دریافت گواهینامه حلال برای صنایع غذایی
نحوه دریافت گواهینامه حلال

مراحل دریافت گواهینامه حلال برای صنایع غذایی

برای انجام صحیح این مراحل، بایستی به هر حال اسناد مربوطه را تقدیم نمایید که روند کار خود را به سوی پیشرفت سوق دهد. این مدارک برای درخواست گواهینامه حلال به شرح زیر است:

  • نام شرکت
  • ثبت برند شرکت (اختیاری)
  • لوگوی تبلیغاتی
  • پروانه استاندارد حلال
  • اسناد بین‌المللی استاندارد دریافتی
  • پروانه دامپزشک کشتارگاه
  • مجوز تولید مواد غذایی
  • مجوز بسته‌بندی مواد
  • لیست کلیه ترکیبات اصلی و مواد افزودنی نگهدارنده
  • معرفی منابع تهیه مواد اولیه

مراحل اخذ نشان حلال برای تولید کنندگان

باید با یافتن منابع معتبر و اجرایی، فرآیند دریافت نشان حلال برای تولیدکنندگان مواد غذایی را به بازرسان کارشناس در این زمینه بسپارید. تا به حال صادرات کالاها و محصولات غذایی رشد زیادی داشته اند. تخمین زده شده که بیش از ۱ میلیارد مسلمان در تمام دنیا وجود دارد که به دنبال تولیدکنندگان مواد غذایی حلال می‌باشند.

اخذ نشان حلال برای اکثریت سازمان‌ها و واحد‌های صنعتی تولید مواد غذایی اهمیت زیادی دارد. این نشان حلال تنها برای مسلمانان مهم نیست و اکنون در بین تمام جهانیان طرفداران زیادی دارد. تشخیص این فرآیند ممکن است زمانی باشد که تولیدکننده مواد غذایی تمام افزودنی‌های موجود در محصول را شفاف و واضح اعلام کند و دارای نشان حلال باشد.

در حال حاضر با توجه به امکانات و پیشرفت‌های فناوری، تمامی سازمان‌هایی که در زمینه مواد غذایی فعالیت دارند، برای ورود به عرصه رقابت و جلب توجه جهانی به دنبال اهداف بلندمدت هستند. یکی از مهمترین این اهداف، راضی نگه داشتن تمام مردم است. بنابراین اخذ نشان حلال تا کنون یکی از مهمترین وظایفی بوده که باید انجام دهند تا توجه کل جهان را به خود جلب کنند.

سوالات متداول

1- حلال به چه معناست؟

حلال یک اصطلاح عربی است که در انگلیسی به «مجاز» یا «مشروع» ترجمه می‌شود. در زمینه غذا و نوشیدنی، حلال به مواردی اشاره دارد که طبق دستورالعمل های رژیم غذایی اسلامی مجاز هستند. این رهنمودها برگرفته از آموزه های قرآن و حدیث بوده که مصرف آن برای مسلمانان حلال است.

2- گواهینامه حلال برای چه محصولات و خدماتی صادر می‌شود؟

  • مواد غذایی، مانند گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، غلات و حبوبات
  • نوشیدنی‌ها، مانند آب، آبمیوه، چای و قهوه
  • محصولات آرایشی و بهداشتی
  • داروها
  • خدمات، مانند هتل داری، گردشگری و حمل‌ و نقل
این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ گواهینامه IMS در ایران | سیستم مدیریت یکپارچه

3- فرآیند اخذ گواهینامه ایزو حلال چگونه است؟

  1. تقاضا و هزینه: پر کردن فرم پرسشنامه و پرداخت هزینه مرتبط.
  2. بازرسی و گزارش: بازدید و بررسی محل تولید، نمونه‌برداری و تحلیل.
  3. تائید و صدور گواهینامه حلال: بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص واجد بودن شرایط لازم و صدور گواهینامه.

4- دایره محصولات حلال کدامند؟

  • محصولات غذایی
  • محصولات دارویی
  • کالای آرایشی و بهداشتی
  • کالای لباس و پوشاک
  • خدماتی همانند ورزش، تفریحات و بیزینس
  • خدماتی همانند بانکداری، بیمه

5- علامت حلال چیست و چه تاثیری بر روی بازار دارد؟

توسعه بازار بین‌المللی کالا و محصولات حلال اهمیت زیادی در جهت ایجاد یک بازار اقتصادی یکپارچه بین کشورهای اسلامی و شرکت در کنفرانس‌های اسلامی دارد. ارگان‌های قانونی کشورهای اسلامی برای افزایش رقابت در بازار بین‌المللی برای کالاهای حلال، قراردادهایی برای تعیین تعرفه‌ها و قیمت‌های محصولات حلال ارائه داده‌اند. پژوهش و تحقیق در زمینه بهبود صادرات و واردات کالاهای حلال یکی از کارهای اساسی است که توسط بانک اسلامی توسعه پشتیبانی مالی شده است.

6- مدارک لازم جهت دریافت نشان حلال کدامند؟

  •  جواز ساخت محصول
  •  پروانه ثبت شرکت و ثبت محصول
  •  پروانه بهداشت صنایع غذایی
  •  لوگولی تبلیغاتی
  • جواز استاندارد
  •  جواز وزارت صنایع
  •  گواهی های بین المللی و استاندارد
  • چارت مربوط به تولید محصول
  •  نام بردن از ترکیبات و افزودنی ها در استفاده از تولید محصول

7- چرا بر روی بعضی از محصولات نشان حلال وجود ندارد؟

به گفته‌های سازمان پژوهشی ملی ایران، تمامی محصولات غذایی داخلی که دارای لوگوی ارگان غذا و دارو هستند، مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. برخی از تولیدکنندگان برای عرضه کالای خود تنها به صورت جداگانه از لوگوی ارگان غذا و دارو درخواست نشان حلال دارند و می‌خواهند لوگوی حلال را هم بر روی محصولات خود داشته باشند. همه کالاهایی که از داخل کشور ارسال می‌شوند، به دلیل نظر دارندگی از سازمان حلال، به طور کامل حلال هستند.

8- آیا حلال محدود به غذا است؟

در حالی که حلال اغلب با غذا همراه است، دامنه آن فراتر از ترجیحات آشپزی می باشد. اصول حلال همچنین در جنبه های مختلف زندگی از جمله امور مالی، پوشاک و محصولات مراقبت شخصی اعمال می شود. در امور مالی، انطباق حلال تضمین می کند که سرمایه گذاری ها و معاملات مطابق با اصول اسلامی باشد و از دخالت در فعالیت های ممنوعه مانند ربا و قمار اجتناب شود.

9- چگونه مصرف کنندگان می توانند محصولات حلال را شناسایی کنند؟

شناسایی محصولات حلال را می توان با جستجوی علامت گواهی حلال روی بسته بندی انجام داد. علامت معمولاً یک لوگو یا نماد است که نشان دهنده مطابقت محصول با استانداردهای حلال می باشد. مصرف کنندگان همچنین باید مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی کنند تا مطمئن شوند که با دستورالعمل های رژیم غذایی اسلامی مطابقت دارند.

10- آیا حلال و کوشر یکی هستند؟

در حالی که حلال و کوشر هر دو مربوط به قوانین رژیم غذایی هستند، آنها مخصوص سنت های مذهبی مختلف می باشند. قوانین رژیم غذایی کوشر توسط جوامع یهودی رعایت می شود و بر آنچه طبق دستورالعمل های رژیم غذایی یهودیان مجاز است تمرکز می کند. از سوی دیگر، حلال به آنچه در قوانین رژیم غذایی اسلام جایز است، اشاره دارد. اگرچه آنها شباهت هایی دارند، اما در مقررات خود متمایز هستند.

11- کسب و کارها چگونه می توانند از عرضه محصولات حلال بهره ببرند؟

کسب‌وکارهایی که محصولات حلال را ارائه می‌کنند، نه تنها در میان جمعیت مسلمان، بلکه در میان غیرمسلمانانی که به‌دنبال گواهی‌های معتبر هستند، می‌توانند به بازار قابل توجهی دست یابند. ارائه گزینه های حلال تعهد به تامین نیازهای مختلف مصرف کننده را نشان می دهد و به طور بالقوه شهرت و سهم بازار شرکت را افزایش می دهد.

12- چگونه نشان حلال بگیرم؟

یکی از سوالات شایع کاربران از متخصصان ما مرتبط با درخواست و دریافت نشان حلال است، که برای شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی مورد نیاز است.

در صورت استفاده از موادی مانند ژلاتین یا اسانس و دریافت گواهینامه حلال مرتبط، آنالیز انجام می‌شود. پس از ارائه مدارک، بازدید از کارخانه توسط نمایندگی ارگان ذیربط انجام شده و نماینده ارگان باید برای آسانی کار ناظران و انجام هماهنگی‌های لازم، اقدامات لازم را انجام دهد.

در کل، هزینه‌های ماموریت، اقامت، بازرسی‌های نظارتی، ممیزی و گزارش‌گیری توسط ارگان درخواست‌کننده تامین می‌شود. پس از نظارت، در صورت موافقت نظارتی، لیست هزینه‌ها برای ارگان درخواست‌کننده ارسال می‌شود که شامل حق عضویت، تحقیقات، صدور مدرک بین‌المللی حلال و تبلیغات یک ساله حلال برای ارگان مرتبط می‌باشد.

برای دریافت نشان حلال برای شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی با کمترین هزینه و زمان، می‌توانید از طریق وب‌سایت ایزو اقدام کنید یا برای مشاوره با مشاوران ما با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

سایت ایزو بهترین انتخاب برای اخذ انواع استانداردهای بین‌المللی

در این مطلب استاندارد گواهی حلال (HALAL) را معرفی کردیم. گواهی Halal یک گواهینامه مهم است که برای تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات و همچنین مصرف‌کنندگان مسلمان ارزشمند است. این گواهینامه به تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان امکان می‌دهد محصولات و خدمات خود را به بازارهای اسلامی صادر کنند و به مصرف‌کنندگان مسلمان اطمینان می‌دهد که محصولات و خدماتی که خریداری می‌کنند، مطابق با احکام دین اسلام است.

تمامی مراحل دریافت گواهینامه حلال توسط کارشناسان سایت ایزو انجام می شود و نیاز به هیچ نگرانی نیست! برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 02191017212 تماس بگیرید.

رای دهید
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قیاسی

سلام ما برای گواهی حلال اقدام کردیم از شما و تیم حرفه ایتون بسیار رازی بودیم. تنتون سالم باشه انشالله

قیاسی

سلام ما برای دریافت گواهی حلال غذایی اقدام کردیم از شما و تیم حرفه ایتون بسیار رازی بودیم. تنتون سالم باشه انشالله

قیاسی

سلام ما برای گواهی حلال برای رستوران مون اقدام کردیم از شما و تیم حرفه ایتون بسیار رازی بودیم. تنتون سالم باشه انشالله

Call Now Buttonتماس بگیرید