اخذ گواهینامه EFQM فوری

گواهینامه EFQM

گواهینامه EFQM چگونه اخذ می شود؟ و برای چه سازمان و یا اشخاصی کاربرد دارد؟ با مزایای چنین گواهینامه ای آشنایی دارید؟ و یا درباره نحوه دریافت آن و هزینه پرداختی جهت اخذ گواهینامه EFQM شناختی دارید؟

ما اینجایم که شما نه تنها به مفهوم واژه EFQM آشنا شوید و صفر تا صد پیاده سازی آن را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن گواهینامه ای معتبر و بین المللی دریافت نمایید و تمام خواسته و رویاهایتان را تحقق بخشید.

EFQM یک مدل اروپایی است به نام تعالی سازمانی که توسط 14 عضو اصلی تشکیل شده از شرکت های بوش، فیات، لوکس، رنولت، واگن، نستله و…  می باشد که در سال 1988 طراحی شد.

این استاندارد در سال های متوالی مورد بازنگری قرار گرفت که تاییدیه اعضای اروپایی را  در سال 1989 گرفت و در سال 1992 ویرایش نهایی آن صورت گرفت و در دسترس عموم قرار گرفت.

مدل EFQM چیست؟ مسلما این سوال برای اشخاص و یا سازمان هایی که می خواهند در مناقصات پیمانکاری برنده شوند و یا نهاد هایی که خواهان اعتبار سنجی توسط یک ارگان معتبر و بین المللی می باشند پیش می آید و به دنبال راه حلی برای آن می باشند.

حال باید بدانید که  European Foundation for Quality Management  به معنی تعالی سازمان که بعد از تشکیل اعضای بروکسل و تاییدیه آن در کل اروپا به EFQM مخفف شده و تغییر پیدا کرده است.

هدف از طراحی چنین استانداردی توسعه معنی و مفهوم مدیریت کیفیت و همچنین پیشرفت تعالی در سازمان ها می باشد.

این مقاله را حتما بخوانید:  چگونه ایزو برای کارخانه دریافت کنیم؟

در ادامه در رابطه با مدل تعالی سازمان کامل و جامع تر بحث می کنیم و به اهداف و مزایای آن می پردازیم. و همچنین می خواهیم تفاوت بین استاندارد های ایزو و EFQM را به خوبی درک کنید.

گواهینامه EFQM
گواهینامه EFQM

مدل تعالی سازمان یا EFQM چیست:

تعالی سازمان در اصل به معنی به معنای ایجاد یک چارچوب برای تغییر وضعیت سازمان ها و نهاد هایی  که می خواهند در مناقصات شرکت کنند و فرصتی برای برنده شدن را در اختیار داشته باشند یک وضعیت و عملکردی نوین را در اختیار متقاضیان قرار می دهند تا بتوانند برد مناقصات را به دست آورند.

مزایایی که سازمان های دولتی و نهاد های خصوصی می توانند بدست آورند این است که مدل EFQM به سازمان های کمک می کند جایگاه خود را برای بهبود وضعیت و برتری سطح فعلی مشخص کنند، اخذ این مدل معروف باعث می شود که سازمان متقاضی نیاز مشتریان خود را درک کرده و مطابق با خواسته آن ها اهداف سازمان خود را پیش ببرد و به عنوان یک نهاد مشترک پیش رود و همچنین ارگان ها می توانند با پیاده سازی مدل تعادل سازمان و اخذ گواهینامه EFQM به ارگان های ذینفع و علاقه مند این امکان را بدهد تا ابزاری را برای بهبود شرایط خود به دست آورند تا با استفاده از آن موقعیت تجاری خود را در تمام جهان حفظ کند و به اوج برسد.

این مقاله را حتما بخوانید:  برترین مراجع صادرکننده ایزو

8 اصل که باعث تشکیل مدل EFQM می شود به شرح زیر است:

  • ارزش قائل شدن برای نیاز و خواسته مشتریان
  • ایجاد آینده ای روشن
  • پیشرفت سازمان و توسعه توانایی های آن
  • ایجاد یک فضای امن برای خلاقیت و نوآوری
  • ایجاد یک رهبری قدرتمند
  • حفط نتیجه و ارائه آن به بهترین شکل ممکن
  • ایجاد موفقیت بیشتر برای مشتریان
  • دریافت درامد بالا از طریق یک مدیریت چابک

تفاوت استاندارد ایزو 9001 با مدل EFQM در چیست:

شاید با خود فکر کنید که مدل EFQM با استاندارد ایزو 9001 هیچ تفاوتی ندارد و همگی در خصوص ایجاد یک سیستم مدیریتی قدرتمند و بهبود شرایط تجاری قدم بر می دارند اما این گونه نیست هر کدام از این استاندارد ها و مدل های تعریف شده با اهداف سازی در دسترس مشتریان و متقاضیان قرار گرفته است تا بتوانید با کمک آن به پیشرفت و توسعه سازمان خود کمک کنید کنید.

برای درک بهتر این تفاوت ها می توان گفت:

اصلی ترین تضادی که در بین استاندارد ایزو سیستم مدیریت کیفیت و مدل EFQM وجود دارد این است که مدل EFQM غیر قابل تجویز می باشد و توسط 14 سازمان مهم بروکسل زیر نظر اتحادیه اروپا با هدف بهبود وضعیت تجاری تاسیس شد.

اما استاندارد ایزو 9001 تجویزی می باشد و تنها توسط یک سازمان بین المللی به نام ارگان استاندارد سازی ایزو با هدف رضایت مندی مشتریان و پیش برندن الزامات تعیین شده توسط نهاد بین المللی ایزو برای بهبود سیستم مدیریت کیفیت نهاد های دولتی و خصوصی تدوین شده است.

گواهینامه EFQM
گواهینامه EFQM

مراحل اخذ گواهینامه EFQM به صورت فوری:

  • پیاده سازی مدل EFQM:
این مقاله را حتما بخوانید:  سفارش مدرک مستری

متقاضیانی که قصد دریافت گواهینامه EFQM یا مدل تعالی سازمانی را دارند باید ابتدا دوره های لازم را سپری کنند و در نهایت شروع به ارزیابی خود کنند.

در این مرحله سازمانی که انتخاب می کنید تمامی روش های پیاده سازی را برای شما شرح می دهند و صفر تا صد پیاده سازی را برای شما انجام می دهند.

  • ثبت نام در روند پیاده سازی مدل EFQM:

سازمان های بسیاری در مناقصات و ارزیابی های مدل تعالی سازمان شرکت نموده اند که برای برد در این ارزیابی ها باید مطابق با شرایط مناقصات پیشروند.

  • ارزیابی تعالی سازمان یا مدل EFQM:

ارزیابی تعالی سازمان توسط دبیرخانه مذکور انجام می شود و جوایز مورد نیاز را به اطلاع شرکت های متقاضی می رساند.

  • اعلام نتایج ارزیابی مدل EFQM:

اعلام چنین نتایجی معمولا در قالب یک جشنواره اتفاق می افتد و به برنده مناقصات تعالی سازمان و یا ارزیابی EFQM تندیسی تعلق می گیرد.

اگر می خواهید گواهینامه EFQM فوری اخذ نمایید و در مناقصات و جشنواره ها امتیازی برای برد داشته باشید سایت ایزو به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه کمتری موفق به اخذ آن شوید.

برای این کار تنها کافیست فرم زیر را که مربوط به اخذ گواهینامه EFQM فوری می باشد را پر کنید تا در مدت زمان کوتاهی تعرفه  ها اعلام و اقدامات لازم در جهت صدور مدرکی معتبر و بین المللی صورت گیرد.

 

 

 

رای دهید
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس

شرکت گاز اردستان درخصوص اخذ گواهینامه EFQM درخواست همکاری دارد. لطفا با شماره 09101252057 خانم عابدی تماس بگیرید. باتشکر

Call Now Buttonتماس بگیرید