منظور از نشان حلال در رستوران ها چيست؟

امروزه در هر رستوران ردي از نشان حلال پيدا مي شود. اين امر نشان دهنده آن است که اين رستوران ها و حتي شرکت هايي که مواد خوراکي آنها را تامین می کنند، ملزم به رعايت اصول و الزامات تعريف شده نشان حلال مي باشند. در واقع حلال اصطلاحی است که برای توصیف غذا های تهیه شده مطابق با قوانین غذایی سنتی طبق اديان اسلامي به کار می رود. بسياري از شرکت ها که توليد کننده مواد غذايي مي باشند چندین ترکیب غذایی در راس توليدشان است که از نظر اديان اسلامي ممنوع مي باشد و ارائه آن به رستوران ها جريمه به همراه دارد.

اما بياييد به صورت مختصر در رابطه با حلال صحبتي داشته باشيم: واژه حلال برای توصیف غذا هایی به کار برده مي شود که طبق قوانین اسلامی یعنی قرآن کريم، که متن دین اسلام است، مجاز باشد. روند سرو غذاي حلال بايد طبق دستورالعمل هاي مخصوصي انجام شود که الزامات مهمي را در مورد نحوه پرورش، ذبح و آماده سازی دام قبل از مصرف تعیین می کند.
اگه دقت کرده باشید برخی از غذا ها که در رستوران ها سرو مي شود دارای برچسب تایید شده یا حلال هستند، اين امر به معني آن است که رستوران مورد نظر شما قوانین تعیین شده حلال را به درستي رعايت کرده است.
حال در ادامه قصد داريم مطابل تکميلي فراواني را در رابطه با نشان حلال بيان کنيم و همچنين گفتگويي با يک مدير رستوران مشهور داشته باشيم.
پس با ما همراه باشيد:

نشان حلال
نشان HALAL

همه چيز درباره نشان حلال:

بياييد معني ساده و روان تر راجب این نشان را با هم مرور کنيم. به نظر شما نشان حلال چیست؟ و از چه ديني پيروي مي کند؟

  • غذا خوردن بر اساس اعتقادات اسلامی
  • توليد محصولات مواد غذايي جديد طبق الزامات دين اسلام.
این مقاله را حتما بخوانید:  مزایای اخذ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

از زمان هاي قديم تا به حال در کتاب قرآن، از جمله آنچه را که مؤمنان می توانند و نمی توانند روی میز بگذارند، بسیار دقیق تجویز می کند. گوشت خوک و الکل برای مسلمانان حرام است، غذا های دیگر مجاز.

و اما غذای حلال چیست؟ حلال در اصل يک کلمه ي عربی است که اگر بخواهیم آن را معنا کنیم یعنی (مجاز). در رابطه با مواد خوراکي، این به معنای غذاهایی است که در دين اسلام مجاز شناخته شده و مسلمانان مي توانند آن را سرو کنند.
با توجه به تحقيقات به دست آمده مواد خوراکي که غير حلال شناسايي شده اند شامل: الکل، فرآورده های خونی مانند کالباس، مردار، گوشت و سایر فرآورده های گوشت خوک می شوند که براي مسلمانان به هيچ عنوان قابل شرب نيستند.
به عنوان مثال: اگر قصد داريد گوشت هايي از حیواناتي دیگری مانند مرغ، گاو یا بره را استفاده نماييد، باید طبق الزاماتي که دين اسلام تعيين نموده ذبح شده باشند.

نشان حلال
نشان HALAL

يک مثال بارز براي نشان حلال در رستوران ها:

یک رستوران ترکی در استانبول را تصور کنيد که دو سیخ کباب در جلوي درب ورودي مي چرخد. روی گریل زغالی کنارش، پپرونی و بادمجان خش خش می کنند. با روبه رو شدن مامور نظارت با صاحب رستوران بحث شيريني شروع مي شود: یک آرم حلال در ویترین مغازه بر روی یک گواهی قاب شده از عرضه کننده گوشت و روی کارت های منو چاپ می شود.
مالک با اين کار نشان مي دهد که رهنمود های اسلامی چقدر در تجارت او اهمیت دارد. سوال ما از او در مورد کلمه کليدي حلال بود که به نظر می رسد کمی در جواب خود مردد است: در واقع علماي فراواني وجود دارند که معني حلال را به باور خود معني مي کنند. هرکسی حلال را کمی متفاوت تفسیر می کند.
حلال يعني: ذبح به عنوان یک عمل مذهبی
آنچه که صاحب اين رستوران در مورد حلال بازگو مي کند براي بسياري از مشتريان اروپايي جالب مي باشد. اکثر مسلمانان فقط گوشت حیوانات مجاز در قرآن مانند گوشت بره، گوشت گاو یا مرغ را می خورند. علاوه بر این، فقه عمومی اسلامی مستلزم قصابی است که در حالت ایده آل مسلمان باشد یا حداقل به یک خدا معتقد باشد. حیوانات باید به نام خدا ذبح شوند.
او بر این باور است که «کشتار حیوانات در آن زمان یک عمل مذهبی بود. به همین دلیل است که وی می‌خواهد مسلمانان کمی آگاه تر باشند و در مورد این سؤال که «به عنوان یک مسلمان، محصولات مغازه ‌هایی که با برند حلال کار نمی‌کنند یا محصولاتی که در شرکت هاي توليدي ساخته می‌شوند، برای مسلمانان قابل مصرف هستند؟ این بدان معنی است که نام تجاری حلال به طور قابل توجهی تغییر می کند.

این مقاله را حتما بخوانید:  آموزش دوره تاتو بدن + دریافت مدرک بین المللی
نشان حلال
نشان HALAL

ليست قيمت گواهينامه بین المللی HALAL حلال:

دریافت گواهينامه حلال بايد طبق الزاماتي ارائه شود که در بالا به صورت کامل به آن اشاره کرديم. اما بياييد برايتان شرح دهيم که نشان حلال جزء کدام دسته از گواهی محصول مي باشد! در مطالب قبلي در رابطه با استانداردهاي عمومي گفتگو کرديم اما حلال جرء استاندارد هاي تخصصي و کاربردی یک محصول مي باشد، در واقع الزاماتي مطابق با شرايط موجود بر روي آن اعمال شده که رستوران ها بايد طبق آن عمل کنند که اين کار نشان دهنده آن است رستوران يا شرکتي که مواد غذايي توليد مي کند تمامي خواسته هاي مربوطه اسلام را برآورد ساخته و به همين منوال جذب اعتماد مشتري برايشان در اولويت مي باشد.
نشان حلال همانطور که يک استاندارد تخصصي مي باشد پس طبيعي است مورد تایید اتاق بازرگانی قرار گیرد به عنوان مثال براي بررسی الزامات نشان حلال رستوران ها بايد مبلغي حدود 8 ميليون تومان پرداخت شود اما اگر به گواهی بین المللی حلال نیاز دارید هزینه آن 4 میلیوت تومان می باشد.

اين نکته را هم فراموش نکنيد بسياري از رستوران ها مي توانند براي شرکت در مناقصات از گواهينامه حلال استفاده نمايند با اين تفاوت که فشاري جهت اجرای الزامات تعيين شده آن بر آن ها وارد نمي باشد. ما خوشحال مي شويم که به شما کمک کنيم نشان حلال براي تولیدات و یا رستوران خود دريافت نماييد. گروه مشاورين سايت ايزو با بيش از سال ها تجربه در زمينه اعطاي استاندارد حلال آماده خدمت رساني به مشتريان عزيز مي باشد.
در زير شماره هايي درج شده است که مي توانيد با آن ها تماس برقرار کنيد و از اطلاعات دقيق نحوه اجرا و هزينه اخذ آن با خبر باشيد.
قابل ذکر است که قبل از ثبت سفارش مي توانيد از مشاوره رايگان سايت ايزو هم بهره مند شويد.

رای دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس بگیرید