اخذ مدرک بین المللی صنایع غذایی

مدرک بین المللی صنایع غذایی

ما اینجاییم که در این مقاله شرایط دریافت مدرک بین المللی صنایع غذایی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی بیان کنیم.

سازمان بین المللی ایزو برای سازمان هایی که مواد غذایی تولید می کنند و یا در این چرخه دخیل هستند استاندارد هایی را برای ایمنی و مدیریت صنایع غذایی طراحی کرده است و سازمان ها را موظف نموده تا اقدام به اخذ مدرک بین المللی صنایع غذایی کنند تا بتوانند در کل جهان محصولات خود را ارائه دهند و مزیتی جهانی کسب نمایند.

این سازمان جهانی تا به حال استاندارد های فراوانی را منتشر نموده که مهمترین آن ها برای صنایع غذای استاندارد ایزو 22000 ( سیستم مدیریتی ایمنی مواد غذایی) و استاندارد ایزو HACCP  ( سیستم مدیریت ایمنی مواد خوراکی و آشامیدنی) می باشد.

ما اینجاییم تا به شما در دریافت مدرک بین المللی صنایع غذایی کمک کنیم.

به نظر شما با اخذ مدرک بین المللی صنایع غذایی چه سودی می توان دریافت کرد؟

–  بهبود شرایط سازمانی جهت برقراری ارتباط

–   بهبود سیستم مدیریتی

–   محافظت از اطلاعات سازمان

–   بالا رفتن سطح شهرت در کل بین الملل

–    جلوگیری از بیماری هایی که از تولید مواد غذایی منتشر می شود

–    استفاده بهینه از منابعی که در اختیار دارید

–   کلیه مشاغل درگیر با صنایع غذایی خدمات ایمنی را ارائه می دهند

–    رسیدگی به مخاطرات موجود در صنایع غذایی

–    ارتقاء سطح کیفیت در صنایع غذایی

–   برنامه ریزی برای بهبود کیفیت تولید مواد غذایی

–   صرفه جویی در مصرف هزینه های اضافه

–    جلوگیری از دوباره کاری

–    جلب رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایات آن ها
مدرک بین المللی صنایع غذایی

تعریف استاندارد ایزو 22000:

اخذ مدرک بین المللی ایزو 22000 سیستم مدیریت صنایع مواد غذایی برای تمامی سازمان هایی که دخیل با مواد غذایی هستند و یا مواد خوراکی تولید می کنند الزاماتی را تعیین کرده که بتوانند به وسیله رعایت آن به مشتریان خود اطمینان دهند که سیستمی قدرتمند و به مدیریتی عالی در سازمان حاکم است.

این مقاله را حتما بخوانید:  راهنمای اخذ مدرک HSE (حقیقی) مدرک ایمنی و بهداشت حرفه ای

برای اینکه سازمانی بتواند کلیه مزایای ذکر شده را اخذ نماید باید الزامات تعیین شده را پیاده سازی نموده و بنا به شرایطی که مقرر شده است از تولید مواد غذایی اطمینان حاصل نمایند.

به همین دلیل است که برای سازمان های تولید مواد غذایی و هر ارگانی که در این زمینه دخیل هستند اخذ استاندارد ایزو 22000 جزء مهم ترین کارهایی است که باید به سرانجام رسانند.

خاصیتی که استاندارد ایزو 22000 دارد این است که با هر یک از استاندارد هایی که توسط سازمان بین المللی ایزو منتشر می گردد ادغام می گردد و می توان همزمان آن را با استاندارد عمومی ایزو 9001 ( سیستم مدیریت کیفیت ) دریافت نمود و در یک بازه زمانی از مزیت های هر دو بهره مند شود.

طریقه پیاده سازی استاندارد مذکور شرایط و مقررات بخصوصی ندارد فقط کافیست هدف خود را از اخذ این مدرک مشخص نموده تا بتوانند به اهداف بلند مرتبه ای برسند و در جهت بهبود شرایط تولید و بهبود کیفیت در ارائه خدمات درون سازمانی اقدامات لازم را مبذول نمایند.

تعریف استاندارد ایزو HACCP:

جهت آشنایی با استاندارد ایزو HACCP می توان گفت یک سیستم نظام مند است که هدف آن کمک به سازمان ها و یا کسب و کار های مرتبط با مواد غذایی می باشد. HACCP  ابتدا در سال 2005 توسط سازمان بین المللی ایزو و اعضای مشترک آن طراح ریزی و منتشر گردید که در سال های متعددی مورد بازنگری این سازمان قرار گرفت و در نهایت در سال 2015 با الزامات جدیدتری منتشر شد. هر سازمانی که مواد غذایی تولید می کند و یا به هر نحوی با این زنجیره در ارتباط است ملزم به دریافت استاندارد های ایزو 22000 و ایزو HACCP می باشد.

این مقاله را حتما بخوانید:  گواهينامه ايزو 10001 چيست؟

اگر شما از نسخه قدیمی استاندارد ایزو HACCP استفاده می کنید با تغییراتی که در نسخه جدید اعمال شده ملزم هستید که ویرایش جدید آن را پیاده سازی کرده و از دستوراتی که تعیین نموده است پیروی کنید.

شما با دریافت استاندارد های ایزو به علاقه مندان مواد غذایی، ذینفعان و مشتریان خود نشان می دهید که کلیه الزامات و شرایط مقرر شده را رعایت کرده و طبق دستورات یک سیستم مدیریتی قدرتمند پیش می روید.
مدرک بین المللی صنایع غذایی

نحوه پیاده سازی استاندارد های ایزو صنایع غذایی چگونه است:

سازمان بین المللی ایزو جهت پیاده سازی استاندارد های ایزو شرایطی را مقرر ساخته که متقاضیان با پیش روی از ان می توانند استاندارد معتبر و بین المللی را دریافت نمایند.

برای سازمانی که مواد غذایی تولید می کند، شرایط اخذ استاندارد های ایزو شامل موارد زیر می باشد.

  • ابتدا سازمانی معتبر را که خدمات صدور گواهینامه ایزو صنایع غذایی ارائه می دهد را بیابید که تحت اعتبار سازمان بین المللی IAF باشند.
  • انتخاب استانداردی مربوط به نوع فعالیتتان.
  • ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده فعالیت شما می باشد به طور کل یعنی دفتر مرکزی داشته باشید و به رسمیت شناخته شده باشد.
  • فعالیتی را که انجام می دهید با سند و مدرک ثابت کنید و آیا در شرکت تولیدی شما چند نوع مواد غذایی تولید می شود؟
  • اگر استانداردی را که قبلا اخذ نموده اید را با سند و مدرک اثبات کنید.

و در مرحله بعد جهت دریافت کمک از یک کارشناس مطمئن و با تجربه می توانید سیستم مدیریتی معتبر و بین المللی را پیاده سازی و اخذ نمایید.

نحوه اخذ مدرک بین المللی صنایع غذایی شخصی جهت استخدامی:

مدارک بین المللی هم مختص سازمان ها می باشد و هم شخصی، در بالا با موضوعات مرتبط با سازمان ها صحبت کردیم.

این مقاله را حتما بخوانید:  بهترین مدرک بین المللی برای مهاجرت

حال افرادی هستند که قصد دریافت مدرک معتبر صنایع غذایی را دارند که بتوانند با در دست داشتن چنین مدرکی مزیت های فراوانی را جهت استخدام در شرکت های معتبر و بین المللی کسب نمایند با بتوانند به وسیله مدرک صنایع غذایی در شکور های بین المللی اقامت بگیرند.

اشخاصی که علاقه مند به این حرفه هستند و می خواهد کسب و کاری را شروع کنند باید اقدام به دریافت مدرک بین المللی صنایع غذایی کنند اما باید بدانید که تنها اخذ مدرک برای شما کاربردی ندارد و لازم است در یکی از مراکز آموزشی دوره های لازم را در زمینه صنایع غذایی سپری کرده باشند و در نهایت موفق به دریافت نمره قبولی بالای 50% را دریافت نموده باشید بعد از آن مدارکی را که در بالا به ان اشاره کردیم را برای کارشناسان ما در سایت ایزو ارسال کنید.

مدرک بین المللی صنایع غذایی

هزینه اخذ مدرک بین المللی صنایع غذایی چقدر است:

شرکت های تولیدی مواد غذایی و سازمان هایی که در این زمینه دخیل هستند برای اخذ استانداردی معتبر و بین المللی لازم است اسناد و مدارکی  را که در بالا به آن اشاره شد را دریافت نمایند و برای بهبود تولید مواد غذایی ایمن و بهداشتی تمام تلاش خود را بکنند.

هزینه اخذ این استاندارد ایزو به دو عامل مهم بستگی دارد:

1-   آیا می خواهید وارد عرصه رقایبت شوید؟

2-    آیا شما با دریافت گواهینامه ایزو صنایع غذایی می خواهید در مناقصه ها شرکت کنید؟

3. و شاید شخص هستید و برای استخدامی به مدرک بین المللی صنایع غذایی نیاز دارید؟

برای اینکه مبلغ دریافتی مشخص شود لازم است استانداردی را که انتخاب کرده اید را به کارشناسان ما اطلاع دهید و هدفتان را معین نمایید که طبق آن مبلغ مربوطه به شما ابلاغ خواهد شد. برای انجام این کار و طی کردن روندی ایمن و مطمئن با شماره های زیر تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

رای دهید
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس

سلام من رشته صنایع غذایی هستم، آیا برای ایزوهای مواد غذایی باید دوره حضوری گذرونده شود؟

Call Now Buttonتماس بگیرید