اخذ گواهینامه ایزو 10004 | اندازه گیری میزان رضایت مشتریان

اندازه گیری میزان رضایت مشتریان
شرح مختصر
استاندارد ایزو 10004
عنوان استاندارد: اندازه گیری میزان رضایت مشتریان
شماره استاندارد: ISO 10004:2018
تاریخ انتشار: سال 2018
سازمان انتشاردهنده: سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO)
اهداف استاندارد: از سری استانداردهای مدیریت کیفیت است که درباره ارتقاء رضایت مشتری، تعریف‌ها، راهنماها و الزامات ارائه می‌دهد
مزایا: نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری
دریافت گواهینامه ایزو

مدیریت کیفیت در چشم انداز کسب و کار امروزی مهم است و رضایت مشتری و موفقیت سازمانی را تضمین می کند. سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) استاندارد طلایی را برای مدیریت کیفیت تعیین می‌کند و یکی از دستورالعمل‌های حیاتی آن ISO 10004 است. در این راهنمای جامع، ما به نکات ظریف ISO 10004 و درک اهمیت آن و چگونگی کمک به آن می‌پردازیم. کسب و کارها در رضایت مشتری و کیفیت خدمات به برتری دست می یابند.

درک ISO 10004: مروری کوتاه

ISO 10004 یک استاندارد ضروری در خانواده ISO 10000 است که بر مدیریت کیفیت تمرکز دارد. به طور خاص، ISO 10004 دستورالعمل ها و توصیه هایی را برای نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری ارائه می دهد؛ این سازمان ها در افزایش تجارب مشتری، شناسایی زمینه های بهبود و تقویت رویکرد مشتری محور کمک می کند.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت پنهان کردن سرفصل ها

تعریف گواهینامه ISO 10004 (ایزو 10004)

در حال حاضر، افرادی که این متن را مطالعه می‌کنند، احتمالاً سوالاتی از قبیل “گواهینامه ISO 10004 چیست؟” و “چه فوایدی برای سازمان‌ها دارد؟” را دارند. ما در اینجا هستیم تا تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم و تا حد امکان سوالات و ابهاماتی که در ذهنتان وجود دارد، رفع کنیم.

گواهینامه ایزو 10004 چیست؟ این یک سیستم مدیریت و سنجش رضایت مشتری است که امروزه با نام ISO 10004 شناخته می‌شود و الزاماتی را برای مدیریت، کنترل کیفیت و رضایت مشتری ارائه می‌دهد. اجرای صحیح این استاندارد در سازمان و تأیید آن توسط سازمان تایید صلاحیت ملی ایران، منجر به دریافت گواهینامه می‌شود.

آگاهی از نیازهای مشتریان و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با آن، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا عملکرد خود را بهبود بخشند و رضایت مشتریان را به دست آورند. باید توجه داشت که دریافت گواهینامه ISO 10004 برای سازمان‌ها فوایدی چون حفظ مشتری، افزایش شهرت برند، گسترش ارتباطات با مشتریان، بهبود عملکرد و افزایش درآمد و سودآوری را به همراه دارد.

دریافت چنین گواهینامه‌ای برای سازمان‌هایی که می‌خواهند فراتر از نیازهای مشتری خدمات ارائه دهند، بسیار کاربردی است. به همین دلیل، اخذ گواهینامه ISO 10004 از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می‌تواند باعث پیشرفت شما در بازارهای رقابتی و بین‌المللی شود.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو 10004

برای اخذ گواهینامه ISO، دو روش امکان‌پذیر وجود دارد که در بسیاری از جنبه‌ها متفاوت هستند. اما مهم‌ترین مسئله آن، قیمت گواهینامه ISO 10004 است.

هزینه دریافت گواهینامه ایزو 10004
گواهینامه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: یک سری تحت نظر IAF هستند و دیگری غیر IAF که فوری و ارزان هستند. فرد یا سازمان تقاضا دهنده باید هدف خود از دریافت گواهینامه ISO 10004 را مشخص کنند زیرا هر کدام از مدارک اخذ شده، هزینه‌های متفاوتی را برای سازمان متقاضی خواهند داشت.

  1. سازمان متقاضی اگر خواهان دریافت گواهینامه فوری و ارزان باشد، باید از طریق CB‌های خصوصی اقدام به اخذ آن کند که زمان کمتری برای این کار طی می‌کنند. هزینه دریافت گواهینامه ISO 10004 حدود یک میلیون تومان است.
  2. سازمان‌هایی که خواهان دریافت مدرک معتبر از نمایندگان IAF هستند، باید پروسه‌های لازم را جهت اخذ گواهینامه طی کنند که حدود یک ماه زمان لازم است. هزینه پرداختی برای گواهینامه معتبر تحت اعتبارسنجی IAF شش میلیون تومان است.
  3. دقت داشته باشید که از نمایندگی‌های معتبر اقدامات لازم را انجام دهید. برخی از افراد نامعتبر با دریافت مبلغ کمتری گواهینامه‌های تقلبی را صادر می‌کنند که فاقد اعتبار بین‌المللی هستند.

4 اصل اساسی ایزو 10004

1- فرآیند اندازه گیری رضایت مشتری

ISO 10004 بر اجرای یک رویکرد سیستماتیک برای سنجش رضایت مشتری تاکید دارد. این مورد شامل تعریف معیارها، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل نتایج برای به دست آوردن بینش در مورد ادراکات و انتظارات مشتری است.

این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ استاندارد ایزو 31000 | سیستم مدیریت ریسک

2- تعیین اهداف روشن

ایجاد اهداف روشن یکی از جنبه‌های اساسی ISO 10004 است. کسب‌ و کارها باید آنچه را که قصد دارند با ابتکارات رضایت مشتری خود به دست آورند، تعیین کنند و این اهداف را با اهداف کلی سازمانی خود هماهنگ نمایند.

3- جمع آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد

مکانیسم های جمع آوری بازخورد کارآمد برای هر سازمانی ضروری است. ISO 10004 کسب‌ و کارها را در ایجاد حلقه‌های بازخورد مؤثر راهنمایی می‌کند و اطمینان می‌دهد که بازخورد مشتری جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و برای ایجاد بهبود مستمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- بهبود رضایت مشتری

بهبود مستمر در قلب ISO 10004 نهفته است. این چارچوبی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا زمینه‌های بهبود را بر اساس بازخورد مشتری شناسایی کنند و آنها را قادر می‌سازد تا محصولات، خدمات و فرآیندهای خود را فعالانه ارتقا دهند.

پیاده سازی ISO 10004

1- آموزش و آگاهی کارکنان

آموزش کارکنان در مورد اهمیت رضایت مشتری و استاندارد ISO 10004 حیاتی است. کارکنان آگاه برای اجرای فرآیندهای لازم و کمک به دستیابی به سطوح بالاتر رضایت مشتری، مجهزتر هستند.

2- یکپارچه سازی با سیستم های موجود

فرآیندهای ISO 10004 را به طور یکپارچه در سیستم های مدیریت کیفیت موجود ادغام کنید. این یک رویکرد جامع به کیفیت را تضمین کرده و اهداف رضایت مشتری را با اهداف کلی سازمان همسو می کند.

3- ممیزی ها و بررسی های منظم

ممیزی داخلی منظم و بررسی فرآیند سنجش رضایت مشتری ضروری است. این امر انطباق با ISO 10004 را تضمین کرده و زمینه هایی را برای اصلاح شناسایی می کند و کارایی و اثربخشی سیستم را افزایش می دهد.

گواهینامه استاندارد ISO 10004 چه فوایدی برای یک شرکت دارد؟

با توجه به نظریات ثبت‌شده از سوی اعضای سازمان بین‌المللی استانداردها (ISO)، این استاندارد به عنوان یک عنصر کلیدی برای دستیابی به موفقیت و پیشرفت در یک شرکت یا سازمان مطرح شده است. این استاندارد به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رضایت مشتریان، که نقش اساسی در پایداری فعالیت‌های آنها دارند، را به دست آورند.

توصیه می‌شود که هر نهاد تولیدی یا ارائه‌دهنده خدمات که به دنبال جلب رضایت مشتریان است، با مشاوران ما در ارتباط باشد تا در مورد استاندارد رضایت مشتری مشوره و هماهنگی کند.

تمام استانداردهای ایزو که توسط سازمان بین‌المللی استانداردها منتشر شده‌اند، فواید و مزایایی دارند که می‌توان آنها را هم تخصصی و هم عمومی دانست. در زیر به فواید حاصل از اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 10004 (سیستم مدیریت رضایت مشتریان) برای سازمان‌ها و شرکت‌ها اشاره می‌شود:

  • دریافت اطلاعات درباره انتظارات مشتریان از محصولات تولیدی.
  • رفع مشکلات و شکایات مشتریان در مورد محصولات مصرفی.
  • شناسایی علل مشکلات و ارائه راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از تکرار آنها.
  • ترویج فرهنگ مشتری‌مداری در سازمان‌ها.
  • هماهنگی و مشورت با پرسنل سازمان برای برقراری ارتباط با سیستم مدیریت رضایت مشتریان یا استاندارد ISO 10004.
  • شناسایی و بررسی انتظارات مشتریان.
  • بهبود تولید محصولات و ارائه خدمات با کیفیت.
  • تقویت شناخته‌شدگی بین‌المللی نام تجاری.
  • ایجاد شرایط برای ورود به بازارهای جهانی و به وجود آوردن فرصت‌های برتری نسبت به رقبا.

مراحل صدور گواهینامه ایزو 10004

شیوه صدور گواهی‌نامه ایزو 10004 به همراه پیاده‌سازی الزامات آن برای تمامی سازمان‌ها اجرا می‌شود. هر سازمانی که تمایل به دریافت این گواهی‌نامه دارد، باید تمامی الزامات تعیین شده را به دقت رعایت نموده و به توجه به دستورالعمل‌های آن عمل کند.

برای دریافت این گواهی‌نامه، سازمان متقاضی باید ابتدا اطمینان حاصل کند که از پیاده‌سازی آن به درستی مطمئن شده است و هدف خود از دریافت این گواهی‌نامه را مشخص نماید. اغلب نهادها به دنبال کسب مزیتی برای شرکت در مناقصات پیمانکاری این گواهی‌نامه را می‌طلبند. همچنین بسیاری از سازمان‌ها به دنبال دریافت گواهی‌نامه‌ای بین‌المللی و معتبر هستند تا بتوانند خدمات خود را به فروش برسانند و مشتری جذب کنند.

لازم به ذکر است که صدور هر دو نوع گواهی‌نامه (دارای اعتبار IAF و یا ASCB) معتبر است و دارای کد ریجستری می‌باشد، اما گواهی‌نامه‌هایی که اعتبار IAF و یا ASCB را ندارند، قادر به تبادل محصول با کشورهای جهانی نمی‌باشند.

مهم‌ترین موضوع مرتبط با هزینه‌ها، نوع گواهی‌نامه‌ها است. بسیاری از متقاضیان درخواست گواهی‌نامه با اعتبار بخشی IAF و تعدادی از سازمان‌ها به دنبال اخذ گواهی‌نامه ایزو 10004 از CB‌های خصوصی هستند. در ادامه تفاوت‌های قیمتی بین آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

برای صدور گواهی‌نامه ایزو 10004، لازم است که ابتدا سازمانی را که قصد دارد گواهی ایزو 10004 یا سیستم مدیریت رضایت مشتری را تحت نظر نهاد بین‌المللی IAF پیاده‌سازی کند، پیدا کنید. سپس مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی را به این نهاد ارائه دهید. اگر نیاز به مشاوره دارید، توجه داشته باشید که گروه مشاورین سایت ایزو یکی از نمایندگان معتبر ایزو در ایران است و در زمینه ارائه خدمات ایزو فعالیت دارد.

مدارک لازم برای خرید گواهینامه ایزو 10004
مراحل اخذ گواهینامه ایزو 10004

نحوه دریافت گواهی ISO 10004

برای دریافت گواهینامه ایزو، همانطور که در بالا اشاره کردیم، لازم به ارائه اسناد و مدارک خاصی نیست. مشتری می‌تواند جدا از ذکر نام، نوع سازمان، شرایط محیطی، نوع فرآیند و یا محصول تولیدی، اقدام به دریافت آن کند. اما برای انجام این کار، لازم است فرم مرتبط با سایت را تکمیل کنید تا تیم ما با شما تماس بگیرد.

خلاصه‌ای کلی از مراحل اخذ گواهینامه ایزو 10004:

  1. پر کردن فرم درخواست
  2. تحقیق و پرس و جو از مشتری
  3. تصویب توافقنامه
  4. مرحله 1، انجام ممیزی داخلی
  5. مرحله 1، بسته شدن حسابرسی با ممیزی اولیه
  6. مرحله 2، حسابرسی خارجی
  7. مرحله 2، بسته شدن حسابرسی یا ممیزی پایانی
  8. انتشار گواهی ایزو 10004
این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ ايزو برای شرکت های توليد کننده مواد شوينده

دقت داشته باشید که قبل از اقدام به اخذ استاندارد‌های ایزو، ابتدا هدفتان از اخذ آن را مشخص کنید، زیرا این فرایند از نظر هزینه و مدت زمان صدور با هم متفاوت بوده و نیاز به همکاری با یکی از شرکت‌های گواهی دهنده معتبر تحت اعتبار سازمان AIF دارد. شماره‌های تماس را در وب‌سایت ایزو قرار داده‌ایم تا فرآیند دریافت مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص هزینه‌های اخذ استاندارد ایزو 10004 (سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان) برای شما روندی ساده نباشد. با تماس با کارشناسان با تجربه ما در گره مشاورین سایت ایزو، می‌توانید اطلاعات دقیقی را در این خصوص به دست آورید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

مشاوره، مستندات، استقرار، مميزی، صدور ايزو 10004

  • مشاوره استاندارد ایزو 10004

در میان هزاران استانداردی که سازمان ایزو منتشر کرده، استاندارد ایزو 10004 به شاخص رضایت‌مندی مشتریان اشاره دارد که یک شاخص مطلوب و ترکیبی از پارامترهای مختلف برای سنجش رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان است.

بسیاری از منابع برای استاندارد ایزو 10004 منتشر شده که به عنوان مثال، به چندین مورد از آن‌ها در زیر اشاره شده است:

  1. شیوه صحیح تقسیم‌بندی مشتریان
  2. انواع مشتریان از منظر استاندارد ایزو 10004
  3. ارائه روش‌های صحیح برای نظرسنجی مستقیم و غیرمستقیم از مشتریان
  4. ارائه شیوه‌های مختلف نظرسنجی

همانطور که می‌دانید، تمرکز استاندارد ایزو 10004 بر مشتریان خارج از سازمان است و یک استاندارد بین‌المللی و تخصصی می‌باشد. به همین دلیل، هر سازمان برای پیاده‌سازی و اجرای الزامات تعریف شده آن و دریافت گواهینامه ایزو 10004 نیازمند دریافت کمک از سازمان‌های معتبر ایزو می‌باشد.

اما به چه صورت این فرآیند قابل اجرا است؟

هر سازمان برای اخذ گواهی ایزو نیاز دارد که الزامات تعیین شده آن را از سوی یک سازمان معتبر پیاده‌سازی کند و در نهایت موفق می‌شود که استاندارد بین‌المللی را دریافت کند. به همین علت، توصیه می‌شود که سازمان‌ها برای پیاده‌سازی ایزو 10004 از فرد با تجربه و آگاهی کمک بگیرند، که گروه مشاورین سایت ایزو در این زمینه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنید.

  • مستندات استاندارد ایزو 10004

اکنون، به دلیل سخت‌گیری‌هایی که در زمینه پیاده‌سازی الزامات استاندارد ایزو 10004 صورت گرفته است، بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی در جهت ارتقاء سرعت پیاده‌سازی و بهره‌مندی از این استاندارد، به دنبال مستندات مرتبط با ایزو 10004 هستند. این مستندات، که نسخه اصلی آن‌ها قبلاً در یکی از نهادهای مرتبط انتشار یافته و از طریق الگوبرداری از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و فرم‌هایی که پیش‌تر در همان سازمان اجرا شده‌اند، به اجرای سریع استاندارد ایزو 10004 کمک می‌کنند.

تیم کارشناسی ما با بهره‌گیری از این الگوریتم‌های دریافت‌شده، موفق به تهیه یک پکیج مستندات کامل استاندارد ایزو 10004 شده‌اند. این پکیج شامل مدیریت پایش و اندازه‌گیری رضایتمندی مصرف‌کنندگان است و با استفاده از آن، می‌توانید به راحتی الزاماتش را در سازمان خود پیاده‌سازی و اجرا نمایید.

سرفصل‌های مستندات رضایتمندی مشتری ایزو عبارتند از:

  1. دستورالعمل‌های محاسبه‌شده برای مستقیم کردن رضایتمندی مشتری
  2. دستورالعمل شیوه صحیح نمونه‌گیری از مصرف‌کننده برای اندازه‌گیری رضایتمندی مشتری
  3. دستورالعمل ارائه فرم‌های نظرسنجی مشتریان
  4. دستورالعمل تهیه فرم‌های پرسش و پاسخ مشتریان
  5. روش اجرایی جمع‌آوری داده و اطلاعات مشتریان
  6. روش اجرایی اندازه‌گیری رضایتمندی خریداران
  7. روش اجرایی تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با رضایتمندی مشتریان
  8. فرم‌های ثبت نظرسنجی
  9. فرم‌های مرتبط با برنامه‌ریزی اندازه‌گیری رضایتمندی خریداران
  10. فرم بررسی نظرسنجی مشتریان در رابطه با ابعاد مختلف شرکت
  11. فرم‌های سنجش رضایتمندی مشتریان در جنبه‌های مختلف ارائه خدمات
  12. فرم صورت‌جلسه تعیین نیاز و خواسته مشتریان
  13. فرم تقویم فعالیت‌های پایش و اندازه‌گیری مشتریان
  • ممیزی استاندارد ایزو 10004

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اخذ استاندارد ایزو 10004 برای تمامی نهادهای دولتی و خصوصی امری ضروری و حیاتی محسوب می‌شود. از این رو می‌توان گفت که انجام ممیزی برای گواهینامه‌های دریافتی، امری بسیار حیاتی است.

در واقع، هر سازمان با دریافت گواهینامه‌های ایزو 10004 موظف به انجام ممیزی در 3 مرحله زیر می‌باشد:

  1. انجام ممیزی یا حسابرسی مرحله اول جهت رفع عدم انطباقات و انجام اقدامات لازم برای پیش‌روی در مراحل بعدی.
  2. انجام ممیزی مرحله دوم در خصوص اقدامات مرتبط با دریافت گواهینامه‌های ایزو برای سیستم مدیریت اندازه‌گیری رضایت‌مندی مشتری.
  3. ممیزی مرحله آخر به عنوان ممیزی سالانه یا ممیزی تایید شده، که مشتری با پیاده‌سازی الزامات استاندارد ایزو 10004 و همچنین دریافت گواهینامه، موظف است هر 3 سال گواهینامه‌اش را مورد ممیزی قرار داده و آن را تمدید کند.
  • استقرار استاندارد ایزو 10004

چرا باید گواهینامه استاندارد ایزو 10004 را دریافت کرد؟ بسیاری از مشتریان ما به دنبال دلایلی برای استقرار این استاندارد در سازمان خود و دریافت گواهینامه سیستم مدیریت رضایت مشتریان هستند. در واقع، این استاندارد به تدوین و استفاده از فرآیندهایی جهت نظارت و تجزیه و تحلیل رضایت مشتریان در سازمان‌ها می‌پردازد. علاوه بر این، بیشتر مشتریانی که قصد استقرار این استاندارد را دارند، فواید و منافعی را که برای سازمان خود دارد را در اولویت قرار می‌دهند.

منافع استاندارد ایزو 10004 به شرح زیر است:

  1. جلب اعتماد مشتری
  2. افزایش کیفیت خدمات
  3. کاهش ضایعات و دوباره‌کاری‌ها
  4. کاهش هزینه‌های اضافی
  5. افزایش سود
  6. بهبود عملکرد
  7. افزایش بهره‌وری
  8. کاهش شکایات مشتریان
  9. ثبات کیفیت خدمات ارائه شده
  10. تحویل به موقع محصولات تولید شده
  11. ورود به رقابت‌های بین‌المللی
  12. جلوگیری از حوادث غیرمنتظره
  13. کسب امتیاز در مناقصات
  14. استفاده از تبلیغات در سربرگ، وب‌سایت شرکت و کلیه اقدامات تبلیغاتی
  15. هنگام انتخاب واحدهای الگو، امتیاز کسب کنید
  16. کاهش زمان تلف شده
  17. ایجاد اعتماد در داخل و خارج شرکت
  18. شفافیت فرآیند‌ها و ارقام کلیدی
  19. اطمینان از برآورده شدن نیازها و انتظارات مشتری
  20. کمک به بازاریابی و فروش بیشتر و ایجاد تقاضا
  • مشاوره صدور ايزو 10004

در حال حاضر، درخواست گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت رضایت مشتری ایزو 10004 برای سازمان‌ها امری پیچیده و مرهق به حساب نمی‌آید. مشتریان می‌توانند با بهره‌مندی از امکاناتی که گروه مشاورین سایت ایزو در شرکت خود و وب‌سایتی که راه‌اندازی کرده‌ایم، فرآیند صدور گواهینامه ایزو 10004 را به‌طور کاملاً آسان انجام دهند.

این مقاله را حتما بخوانید:  اخذ استاندارد ایزو 22716 | ایزو تخصصی لوازم آرایشی و بهداشتی

کارشناسان ما در زمینه‌های مختلف (مشاوره، اجرا، انجام ممیزی‌های ۳ مرحله‌ای، صدور گواهینامه و پیاده‌سازی الزامات ایزو 10004) به صورت حضوری و غیرحضوری به شما خدمت می‌کنند. برای اطلاعات دقیق‌تر از هزینه‌های مرتبط، می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

1- ایزو 10004 چه کاربردی دارد؟

استاندارد سیستم مدیریت رضایت مشتری SO 10002 استانداردی است که می تواند توسط مشاغل در هر نوع و اندازه ای، اعم از سازمان های خصوصی، سازمان های دولتی و یا بخش های داوطلبانه که می خواهند مشتریان خود را راضی کنند و خدماتی فراتر از انتظارات آنها ارائه دهند، اعمال شود.

2- ISO 10004 و اهمیت آن چیست؟

ISO 10004 یک استاندارد بین المللی است که دستورالعمل هایی را برای نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری ترسیم می کند. این به سازمان ها در درک انتظارات و تجربیات مشتریان کمک می کند و در نتیجه خدمات و محصولات خود را افزایش می دهد.

3- ایزو 10004 چگونه مدیریت کیفیت را تکمیل می کند؟

ISO 10004 به عنوان یک توسعه ارزشمند برای سیستم های مدیریت کیفیت مانند ISO 9001 عمل می کند. این استاندارد به کسب و کارها امکان می دهد تا رضایت مشتری را به طور موثر ارزیابی کنند که جنبه مهمی از کیفیت کلی است.

4- اصول کلیدی ISO 10004 چیست؟

ISO 10004 بر رویکردهای مشتری مدار، مشارکت افراد و فرآیندی سیستماتیک برای مدیریت و بهبود رضایت مشتری تاکید دارد. این امر بر اهمیت نگرش فعالانه نسبت به رسیدگی به نگرانی های مشتری تأکید می کند.

5- سازمان ها چگونه می توانند ISO 10004 را با موفقیت پیاده سازی کنند؟

پیاده سازی ISO 10004 شامل چندین مرحله از جمله درک انتظارات مشتری، طراحی نظرسنجی های رضایت مندی مناسب، تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از بینش برای تصمیم گیری آگاهانه برای افزایش رضایت مشتری است.

6-  آیا مزایای قابل اندازه گیری پیاده سازی ISO 10004 وجود دارد؟

قطعا! پذیرش ISO 10004 منجر به بهبود رضایت مشتری، افزایش شهرت برند، حفظ مشتری بهتر، افزایش کارایی و مزیت رقابتی در بازار می شود.

7- آیا ISO 10004 برای همه انواع سازمان ها قابل اجرا است؟

بله! ایزو 10004 به گونه ای طراحی شده است که برای سازمان های مختلف، صرف نظر از اندازه، بخش یا مکان، قابل انعطاف و قابل اجرا باشد. هر نهاد متعهد به افزایش رضایت مشتری می تواند از اجرای ISO 10004 بهره مند شود.

8- سازمان ها هر چند وقت یک بار باید رضایت مشتری را با ایزو 10004 نظارت کنند؟

فرکانس نظارت می تواند بر اساس ماهیت کسب و کار متفاوت باشد. با این حال، ارزیابی های منظم برای پیگیری روندها، شناسایی مسائل و بهبود مستمر سطح رضایت مشتری توصیه می شود.

9- آیا ISO 10004 به ممیزی خارجی نیاز دارد؟

ISO 10004 ممیزی خارجی را اجباری نمی کند. با این حال، سازمان‌ها می‌توانند ممیزی داخلی را برای ارزیابی انطباق و شناسایی زمینه‌های بهبود در مورد فرآیندهای رضایت مشتری انتخاب کنند.

10- آیا ایزو 10004 با سایر استانداردهای ISO قابل ادغام است؟

کاملا! ISO 10004 می تواند به طور یکپارچه با سایر استانداردهای ISO، به ویژه استانداردهای مرتبط با مدیریت کیفیت، یکپارچه شود تا رویکردی جامع به سمت تعالی سازمانی ایجاد کند.

11- پس از دستیابی به انطباق با ISO 10004 چه اقداماتی باید انجام شود؟

پس از دستیابی به انطباق، سازمان ها باید بر بهبود مستمر، تجزیه و تحلیل بازخوردها، اجرای تغییرات لازم و بررسی و به روز رسانی منظم استراتژی های رضایت مشتری تمرکز کنند.

12- چگونه می توانیم گواهینامه ایزو 10004 دریافت کنیم؟

اطلاعات تکمیلی: نحوه سفارش گواهینامه ایزو 10004

در ابتدا باید بدانید که دریافت چنین مدرکی برای سازمان شما چه فوایدی دارد و آیا این اقدام می‌تواند منجر به رشد و توسعه فعالیت‌های شما شود یا خیر؟
نهادهایی که تمایل به دریافت سیستم مدیریت رضایت مشتری دارند، با تکمیل فرم موجود در وب‌سایت و ارسال مستندات لازم به ما، درخواست خود را ثبت می‌کنند. پس از دریافت اطلاعات، کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و فرآیند صدور گواهینامه ایزو 10004 را آغاز می‌کنند.

سایت ایزو بهترین انتخاب برای اخذ انواع استانداردهای بین‌المللی

در این مطلب استاندارد ایزو 10004 را معرفی کردیم. ISO 10004 ابزاری ارزشمند برای کسب و کارهایی است که مشتاق ارائه رضایت مشتری برتر و دستیابی به برتری در مدیریت کیفیت هستند. با پیروی از دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌های ذکر شده در این استاندارد، سازمان‌ها می‌توانند تجارب مشتریان را افزایش دهند، بهبود مستمر را هدایت کنند و در نهایت از رقبا جلوتر بمانند. ISO 10004 را بپذیرید تا دنیایی از مشتریان راضی و موفقیت تجاری پایدار را باز کنید.

تمامی مراحل دریافت گواهینامه استاندارد ایزو 10004 توسط کارشناسان سایت ایزو می تواند انجام شود و نیاز به هیچ نگرانی نیست! برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 02191017212  تماس بگیرید.

رای دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Buttonتماس بگیرید